Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 2. ledna 2016

Zelňačka

Jak jsem psala v minulém příspěvku tak dost času trávím u sporáku. Jíst se musí, ale kdo má pořád vymýšlet co uvařit když jeden synek se může utlouct po omáčkách s knedlíkem a druhý preferuje rýži nebo jiné zdravé pokrmy. Takže ať uvařím co uvařím pořád slyším z jedné nebo druhé strany brblání. Dnes jsem se dala do zelňačky, protože jsem na ni dostala chuť a navíc se nějaký ten vitamín i když uvařený v zimě hodí. Ráno jsem šla nakoupit ty správné ingredience, ale u nás v obchodě to vypadalo jako po náletu kobylek. Regály skoro prázdné. Byla jsem ráda, že jsem koupila alespoň kysané zelí a smetanu, sladkou. Po zakysané kterou jsem také potřebovala v regále ani stopy.
Takže u nás byla dnes k obědu zelňačka s menšími úpravami. Ale také jsme si pochutnali, to zas jo.

Na sádle jsem osmažila cibuli nakrájenou na malé kostičky, přidala nadrobno nakrájené propláchnuté zelí ( používám křimické kysané zelí ) a orestovala. Přilila jsem vařící vodu, osolila, přidala kmín, červenou sladkou papriku a asi tři brambory nakrájené na kostičky. Dále jsem přidala asi půlku Masoxu, lžíci rajčatového protlaku, 2 bobkové listy a asi 4 kuličky nového koření. Nechala jsem vařit do změknutí zelí a brambor a v mezičase jsem na pánvi osmažila na sucho klobásku nakrájenou na kostičky. Ve sladké smetaně ( cca 1dl) jsem si rozkvrdlala asi 1 lžíci hladké mouky a polévku jsem zahustila.
Na závěr se má správně přidat 1-2 lžíce zakysané smetany, ale dnes byl smolíček - zakysanku neměli tak snad příště. A na úplný závěr se má na talíř přidat čerstvě ušlehaná šlehačka. Ale to mám zakázáno kvůli právě začínající úpravě jídelníčku. Takže taky smolíček. Byla jsem ráda, že jsem v nestřeženém okamžiku přidala alespoň petrželku.





Já osobně mám v zimě takovéto polévky ráda, protože skvěle zasytí a zahřejí.

A to je z mého dnešního kulinářského okénka vše.
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat