Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

čtvrtek 28. prosince 2017

Nadívané ořechové rohlíčky

Jedním z našeho cukroví které nesmí na vánočním stole chybět jsou rohlíčky. Moje babička je dělávala každý rok.
Recept jsme já i moje mamka převzaly a dnes patří do našeho zlatého fondu vánočního cukroví.




A protože recept založím pokaždé někam jinam tak jen tak pro jistotu ho vkládám i na blog.

Nadívané ořechové rohlíčky:

12 dkg moučkového cukru
20 dkg Hery 
30 dkg hladké mouky
12 dkg mletých vlašských ořechů
2 žloutky

Pokud by bylo těsto moc suché tak můžeme přidat 1-2 lžíce mléka. Já jsem nepřidávala, těsto bylo tak akorát.

Zabalené ve fólii necháme uležet do druhého dne v lednici. Potom plníme formičky na rohlíčky a upečeme dozlatova. Necháme je vychladnout a poté vyklepneme. Nebudu psát jak dlouho jsem je pekla já, protože každé rohlíčky mají jinou velikost a také trouba peče každému jinak. Já vždycky zkusím upéct napřed jeden a teprve potom dám péct celý plech.  Rohlíčky nechám asi týden odležet a  potom je plním krémem, který mám také od babičky.

Náplň:

máslo ( necháme pěkně povolit )
práškový cukr
kakao
rum

Máslo i rum musí mít stejnou pokojovou teplotu aby se krém nesrazil. Já vše přidávám od oka tak, aby nám krém chutnal. Rohlíčky plníme krémem, konce namáčíme v rozehřáté čokoládě a necháme ztuhnout. Skladujeme v chladu ( v mém případě na balkóně ). Můžeme samozřejmě ještě pocukrovat, ale já to nedělám, protože mi vánoční pečivo přijde sladké samo o sobě. Ze stejného těsta dělám i košíčky.

U nás padá sníh s deštěm, počasí tedy nic moc.
Ale to se tak v zimě někdy stává.
I tak přeji všem krásný den
vaše EvaLuna




1 komentář: