Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 30. prosince 2017

Cukroví protlačované strojkem

Všechny vás zdravím, zatím plním své předsevzetí a poctivě každý den ukládám jeden recept na vánoční cukroví. U nás je celý den pod mrakem, začalo pršet, ale na internetu píšou, že leden má být hodně mrazivý a s velkou sněhovou nadílkou. Tak uvidíme jak se předpověď počasí našim meteorologům povede.
Ale abych neodbíhala od tématu.


Protlačované cukroví se u nás dělá ve velkém, máme ho raději než linecké, které u nás nevím proč moc nefrčí. Letos jsem ho dokonce ani nepekla.




Cukroví protlačované strojkem

35 dkg hladké mouky
25 dkg másla
1 žloutek
6 dkg moučkového cukru
1 vanilkový cukr

Opět klasičky zpracujeme těsto, necháme odležet ( výhodou je, že se nemusí dávat odležet přes noc, ale stačí 1-2 hodiny v lednici ). Pak z těsta pomocí strojku děláme pokud možno stejné dílky, které pečeme v troubě do lehkého zrůžovění. Já jsem pekla na horkovzduch asi 12-14 minut.
Některé tvary jsem dělala jenom kroužky nebo jednoduché tyčinky, zbytek jsem slepovala rybízovou marmeládou a máčela v čokoládě.

Tak a dnes mám s receptem splněno, jdu číst knížku. Ježíšek mi jich přinesl hned několik tak mám o zábavu postaráno.
Ale o knížkách až někdy příště.

Krásný zbytek dne.
Všechny vás zdravím
vaše EvaLuna



1 komentář:

  1. Vypadá to nadějně,jen mi chybí teplota pečení.Hádám 150-160 stupňů C ?

    OdpovědětVymazat