Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 22. listopadu 2020

Nekynuté Martinské rohlíčky

 jsem zkoušela poprvé. A poprvé jsem do nich dala ořechovou náplň. A to byla z mého pohledu chyba. Jako nic proti ořechům, ořechy milujeme, ale tahle mi přišla moc suchá a tak, i když jsem je pekla z poloviční dávky, moc u nás na odbyt nešly. Škoda. Ale ne vždy se zadaří upéct něco, co chutná všem. Těsto super, ovšem v naší domácnosti to chce změnu náplně. 




Recept:

225 g hladké mouky

125 g másla ( povoleného )

2 žloutky

75 ml smetany ke šlehání

1 lžíce moučkového cukru

špetka soli

Všechny ingredience jsem si vyndala z lednice asi hodinku předem, aby měly všechny pokojovou teplotu.

Těsto zaděláme klasicky, prosátou hladkou mouku, do které přidáme povolené měkké máslo, žloutky, smetanu, cukr a trošku soli zpracujeme v nelepivé těsto. Potom s ním zabalené do fólie nebo mikrotenového sáčku aby nám neoschlo šup asi na hodinku do lednice.

Mezitím si připravíme náplň.

Já jsem tentokrát použila mletou směs ořechů, bílku a cukru v celkem lepidloidní konzistenci.

A potom už klasika, těsto jsem vyválela na dva kruhy, nožem rozdělila na trojúhlelníčky a napatlala na ně po celé výseči náplň. Zabalila, na plechu ještě potřela zbylým bílkem a šupla to trouby. Pekla jsem dozlatova v horkovzdušné troubě asi 25 minut. Možná i proto byla směs suchá. Ale co, rohlíčky se nakonec snědly skoro všechny, jenom  to prostě trvalo trošku delší dobu.

Včera jsem byla na zahradě zakrýt chvojím poslední zbytky kytek, nakrmila jsem slunečnicí ptáčky a přinesla domů květináč s muškáty, který jsem ještě ukrývala ve skleníku. Myslím, že to bylo skoro za pět minut dvanáct, protože v noci už je celkem zima a muškáty jsou přeci jen letní květena. 

Příští týden už ( prý ) začíná advent, tak jsem dnes v rámci předvánočního úklidu nastoupila na jedno okno. Zase kousek hotovej ..............

Nevím jak vám, ale mně tenhle rok utíká jako voda. Za chvíli budou Vánoce, uvidíme jaké budou.

Mám ale takové neblahé tušení, že projít se po vánočních trzích na náměstí v Plzni asi nebude v rámci zákazů možné. 


Hezký zbytek neděle vám všem

přeje vaše EvaLuna



Žádné komentáře:

Okomentovat