Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 1. března 2021

Lockdown - den první

 dnes ráno venku - 3 stupně. Šla jsem na parkoviště k autu. Vedle stáli na autobusové zastávce lidé čekající ve dvoumetrových odstupech, na obličeji respirátory. Všem nám začíná nový pracovní týden, který ale bude přesto úplně jiný. Škrábala jsem námrazu z oken a přemýšlela o tom, že mám náladu pod bodem mrazu stejnou, jako je tohle mrazivé ráno. Nevím proč, ale nějak na mě všechno dolehlo. Asi už všechno trvá moc dlouho a světlo na konci tunelu není vidět.

Od 1.3.2021 sevřel Českou republiku nový, daleko přísnější lockdown. Covid se stále nedaří dostat pod kontrolu. Za včerejší den přibylo 4.557 nemocných. Nemocnice praskají ve švech. Britská a jihoafrická mutace se šíří rychleji a s daleko horšími průběhy nemoci. Děti zůstávají stále doma, naopak, nově od 1. března zůstávají doma i děti z prvních a druhých tříd, zavřené jsou i školky. Spousta rodičů musí najednou řešit kam s dětmi. Pokud máte prarodiče, kteří mohou vaše děti pohlídat a bydlí ve stejném okresu, vyhráli jste jackpot. 

 Lidé pracující mimo okres musejí mít vyplněný formulář, který jim poslouží při namátkové kontrole, že jedou z a do zaměstnání. Chápu a nevidím v tom problém.

Procházky venku pouze od cedule k ceduli v místě bydliště.  Za tohle si mohou lidé sami. Přeplněná parkoviště na horách mluví jasnou řečí.

Nejsem virolog ani doktor, ale myslím si, že kdyby se více očkovalo, situace kolem Covid-19 by se snáze dostala pod kontrolu. Chápu ale, že není dostatek očkovacích vakcín. Přednost mají pracovníci nemocnic, lidé nad 80 a nově i nad 70 let. Další v řadě jsou učitelé. To je určitě ta správná cesta a já pevně doufám, že se zvyšujícími se stavy naočkovaných lidí se bude situace pomalu zlepšovat. Jenom mohla přijít o půl roku dříve.  Můj laický názor.

A já, protože nejsem ani zdravotník,senior nad 70 let, pracovník v domově důchodců nebo nově učitel, budu čekat až na mě přijde s očkováním řada. Zatím se snažím posilovat imunitu vitamíny a na nákupy chodím maximálně pro jídlo. Snad to bude stačit.



Hlavu vzhůru a všem hodně zdraví přeje

vaše EvaLuna

1 komentář:

  1. Evko, všem normálním je těžko. Ani vy, ani já jsme asi nebyly v cizině na dovolené, zrovna tak, jak jsme nebyly v horách. Nebyly jsme určitě ani na Karlově mostě snídat a radovat se, jak jsme ten covid zvládly. Ale obě víme - týdenní nákup a nikde jinde necourat, kromě zdravotní procházky. Musíme to dát, držím všem palce. Očkování, raději nekomentuji. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat