Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 13. října 2018

Jablkový koláč z podmáslí

Přestože nevlastním žádnou jabloň, máme jablka všude. Každý z mého okolí má jablek nadúrodu a tak otázky typu " nechceš nějaká jablka " slýchám poměrně často.
A jsem za ně moc ráda. Jablek a obzvláště těch dobrých, nestříkaných, není nikdy dost.

Koupila jsem odšťavňovač, takže děláme poměrně často mošt a tam je jich velká spotřeba.
A samozřejmě peču. A abych nepekla jenom štrúdl, tak jsem hledala nějakou novou inspiraci.

Dneska jsem zkoušela novou buchtu a myslím, že se opravdu povedla. Nám alespoň chutná.



Tady už upečeno.




A tady už připraveno ke kávě.



A pokud máte čas, chuť a jablka můžete si jednu takovou ke kávě nebo čaji upéct i vy.

Jablkový koláč z podmáslí:

2 hrnky polohrubé mouky
400 ml podmáslí
2 vejce
3/4 hrnku cukru ( kdo má kyselejší jablka může dát i celý )
3/4 hrnku oleje
1 PDP

Vejce rozšleháme s olejem a podmáslím. Přidáme mouku a PDP a hezky promícháme.

Jablka  ( 6 - 7 ks ) nastrouháme na hrubém struhadle, přidáme jeden vanilkový cukr a mletou skořici.
Jemně promícháme vidličkou.

Těsto nalijeme na pekáček vyložený pečícím papírem, na těsto vidličkou naneseme jablka ( aby nám zůstala přebytečná šťáva v misce ) a posypeme drobenkou ( pol. mouka, cukr krystal, máslo )

Dáme do předehřáté pece a pečeme cca 35 - 40 minut. Já jsem pekla na horkovzduch na 175 stupňů, ale každému peče trouba jinak takže kontrola špejlí je nezbytně nutná. Pokud se těsto nelepí, máme hotovo. Necháme vychladnout a můžeme servírovat.

Hezký večer a dobrou chuť
vám všem přeje EvaLuna



1 komentář:

  1. Ten musí být krásně vláčný...a hlavně je to rychlovka. Láká mě ho zkusit, ale protože ani štrůdl vůbec nepřislazuji, tady budu cukr hodně ubírat:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat