Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 8. října 2018

Zázvorový sirup

období plískanic, které s sebou přináší různé virózy se kvapem blíží. A protože naše rodina těm vitamínům zase tolik nedá, rozhodla jsem se jít na členy rodiny tak trošku oklikou.
Minulý týden jsem byla na návštěvě u sestřenky a ta mi dala ochutnat zázvorový sirup.
A protože mi chutnal, hned jsem jí poprosila o recept.
A tak jsem o víkendu krájela, louhovala a vařila ...........

A protože se znám a recept určitě někam založím, trošku si to pojistím vložením do receptů na blogu.
Na sirup budeme potřebovat:

1 kořen zázvoru ( cca 200 g, já jsem dala o něco víc )
1 pomeranč
1 citron
1/2 kg cukru krupice ( dala jsem 200 g hnědého a 300 g bílého cukru )
1 l vody




V původním receptu byla sice použitá i kůra z citrusů, ale vzhledem k tomu, že jsou dnes citrony i pomeranče chemicky ošetřeny, tak jsem od tohoto postupu upustila.



Převaříme litr vody, necháme vychladnout a přidáme na kousky nakrájený oloupaný, odpeckovaný a bílých částí zbavený pomeranč a citron ( bílé části jsou hořké, proto je nedáváme ) !!! Oloupaný a na kolečka nakrájený zázvor a nasypeme do vody. Necháme louhovat 24 hodin.



Druhý den přidáme cukr a za občasného míchání krátce ( já jsem vařila asi 10 - 15 minut ) provaříme.
Cukr se nám krásně rozpustí. Přes sítko jsem přelila vodu, zbytky ovoce a zázvoru jsem rozmixovala, promíchala se sirupem a přecedila přes jemné sítko.
Nalijeme do vypařených suchých skleněných lahví a uchováváme v lednici.
Tuhý odpad jsem dala do krabičky a přidávám ho do čaje. Určitě nevydrží věky, ale snad ho brzy zpracujeme. Podotýkám, že má celkem grády !!!, takže s jeho použitím opatrně.


Zázvor má silné protizánětlivé schopnosti. Při jeho dávkování je na místě opatrnost, denní doporučená dávka je pouze 1-2 čajové lžičky nastrouhaného zázvoru, a to pouze v případě, že je vaše zažívání v pořádku. Jeho užívání se vůbec nedoporučuje pokud máte žaludeční vředy nebo žlučové kameny. Zázvor rovněž podporuje ředění krve, proto by ho osoby které používají Warfarin neměli užívat. Je to jako se vším, nic se nemá přehánět.


Přeji všem krásný večer a já si jdu udělat šťávu z mého nového sirupu aby mě bacil nebacil.
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Díky za zajímavou inspiraci. Začínám přemýšlet o vánočních dárcích pro kolegy a tohle mi mohl být dobrý tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni nám všem chutná, já bych určitě takovým dárkem nepohrdla.
      Děkuji za komentář a přeji hezký večer.

      Vymazat