Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

úterý 7. února 2017

Banánová bábovka

V sobotu mě honila mlsná. A to jako opravdu hodně. Doma nic, spíž i lednice prázdné. To mám z toho, že jsem přestala kupovat sušenky. Do krámu se mi nechtělo, vůbec. Jsem poslední dobou unavená, možná je to tou dlouhou zimou, nevím. Nebo jsem prostě jenom zlenivěla. I když všichni v mém okolí si na únavu stěžují také. Ale k jádru věci. Doma nic co by se dalo označit nálepkou to si dám, na to mám chuť.  V misce se krčily chudinky dva banány, které už měly dobu své největší slávy dávno za sebou. A v hlavě mlhavá vzpomínka na to, že jsem někde měla založený recept na banánovou bábovku. Popravdě, nakonec mi snad dalo větší práci najít recept, než upéct bábovku. Ale nakonec se povedlo, obojí.

Takže na jednu sobotní bábovičku budeme potřebovat:

25 dkg polohrubé mouky
20 dkg cukru
1 Heru
4 vejce
2 banány ( rozmačkala jsem je vidličkou )
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
ořechy

Heru utřeme s cukrem, postupně vmícháme žloutky, přidáme  vanilkový cukr a po částech přidáváme mouku, do které jsme zamíchali prášek do pečiva. Potom přidáme rozmačkané banány ( doporučuji rozmačkat až těsně před dodáním do těsta, aby nezhnědly ) a vmícháme sníh z bílků. Ten jsem si připravila jako první. Potom už jenom zlehka přidáme vlašské ořechy. Já je rozdrtím tak, že je položím na prkénko, dám přes ně potravinovou fólii a jemně na ně tlačím paličkou na maso.
Nikde nic nepadá, ořechy mi nelétají kolem hlavy, prostě paráda. Dáme do vymazané a vysypané formy a pečeme v troubě asi 50 minut. Já jsem pekla na 175 stupňů asi 20 minut, potom jsem přikryla bábovku alobalem a dopékala při 150 stupních cca 30 minut. Kontrola špejlí je nezbytná.

No a potom  když se vám podaří přemluvit bábovičku aby se vám vyklopila z formy, jemně pocukrujete a čekáte jako mlsný pes, až trošku vychladne.




Při čekání na bábovku jsem si krátila dlouhou chvíli knížkou. Takové nenáročné oddychové čtení.......... přesně to jsem potřebovala. A kdybych byla z poloviny tak šikovná jako hlavní hrdinka Anna, byla bych šťastná jako myš.


zdroj google

Notice:
Anna, čerstvě vystudovaná návrhářka interiérů, se rozhodne, že je na čase, aby zhodnotila nabyté znalosti. Riskne všechno koupí malého, ale rozkošného domečku, který má v úmyslu zrenovovat a se ziskem prodat, aby tak rodině dokázala, že si dokáže vydělat na živobytí. Pohádkový domeček sice vypadá zvenku perfektně, ale uvnitř čeká nepříjemné překvapení: žebřík namísto schodiště, v přízemí žádné podlahy, veškeré osvětlení obstarávají svíčky. A když navíc zjistí, že bude muset spát na zemi ve spacím pytli, začíná se Anna obávat, zda si přece jen neukousla příliš velké sousto. Sousedka Chloe jí přispěchá na pomoc s čajem, vínem, účastnou náklonností a s nedávno zachráněným chrtem jménem Caroline. Avšak právě když Anna začíná věřit, že našla perfektní idylu, objeví se na scéně hezký, ale nesnesitelný Rob Hunter, který jí klade do cesty víc překážek, než kolik jich má Velká Národní. Dokáže se Anna přes všechny životní překážky úspěšně dostat k vytouženému cíli? 

A to je dnes ode mne vše
přeji vám všem krásný úterní večer ( je úterý, že ?? )
vaše EvaLuna

1 komentář:

  1. Tak to znám, najednou chuť na NĚCO. A u mne se to ještě někdy zvrhne na něco ostrého, kyselého "o)). Sušenky nekupuji, čokoládu jím málokdy, ale upečený koláč - to nikdy neodolám. Já dnes pekla koláč s meruňkami, abychom měli ke kávě :o).
    Prima dny Evo.
    Ála

    OdpovědětVymazat