Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 8. listopadu 2020

Podzimní chlebíček

 opět recept od paní Petry Burianové, který jsem prostě musela vyzkoušet. Trošku jsem si ho upravila, protože, co si budu nalhávat, loupat pomeranč a několikrát převařovat slupku se mi prostě nechtělo.

A tak jsem upekla chlebíček bez ní a pochutnali si na něm i tak.




Kdo paní Petru sleduje na Instagramu, tak recept určitě neunikl jeho pozornosti, kdo ne, může si ho níže vyzkoušet podle mé upravené verze.



Podzimní chlebíček:
 
budeme potřebovat: 2 hrušky
60 g medu
25 g másla

Hrušky oloupeme, rozčtvrtíme, vykrojíme jádřinec a nakrájíme na malé kostičky.
Na pánvi rozpustíme máslo s medem a přidáme nakrájené hrušky.
Orestujeme, necháme trošku vychladnout a přes cedník slijeme. Obojí budeme ještě potřebovat.

Na těsto budeme potřebovat:

170 g hladké mouky
8 g jedlé sody
1/2 lžičky skořice
1/2 lžičky nastrouhaného muškátového oříšku
2 vejce 
120 - 130 g krystalového cukru ( dala jsem hnědý )
150 g jemně nastrouhané mrkve
2 lžíce nastrouhaných vlašských ořechů
120 g oleje ( trošku víc než 1 dcl )


Olej prošleháme s cukrem a vejci do pěny.
Přisypeme mouku promíchanou s jedlou sodou, skořicí a muškátovým oříškem. Přidáme nastrouhanou mrkev a ještě trošku prošleháme. Naposled vmícháme ( už jenom ručně ) asi 3/4 hrušek a vlijeme do vymazané a hrubou moukou vysypané formy na biskupský chlebíček . V mém případě má forma velikost 28x10 cm a je to tak akorát.
Nahoru na těsto poklademe zbytek hrušek a dáme péct. Já jsem pekla na horkovzduch na 150 stupňů asi 45 minut. Ale každá trouba peče jinak.
Jinak má paní Burianová v receptu napsáno trouba na 170 stupňů asi hodinu.
Špejlí jsem zkontrolovala propečení a po vytažení z trouby jsem ještě horký chlebíček přelila 3-4 lžícemi šťávy, co mi zbyla z orestovaných hrušek.

Necháme mírně vychladnout, potom vyklopíme z formy a mlsně přecházíme kolem, až náš výtvor bude připravený ke konzumaci. V těchto sychravých podzimních dnech ke kávě nebo dobrému čaji je tenhle hruškovo-mrkvový zázrak jako dělaný.

Dobrou chuť všem a paní Petře velký dík za to, že se s námi o její úžasné výtvory dělí.

Hezkou, i když v našem případě mlhavou neděli
vám všem přeje
vaše EvaLuna



1 komentář:

  1. Tak tohle bych mohla zkusit upéct v sobotu. Vypadá to na velkou dobrotu. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat