Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 30. ledna 2016

Fazolová polévka

V týdnu jsem dělala Chilli con carne a zbyly mi fazole. Otázkou bylo co s nimi. A protože sice dnes svítí sluníčko, ale venku je fakt zima řekla jsem si, že taková FAZOLOVÁ POLÉVKA by určitě nebyla k zahození.
Od myšlenky nebylo k činu daleko a tak se dnes podávala tato polévka, která je do zimních dnů jako stvořená .............






Vzhledem k tomu, že jsem použila fazole z plechovky, odpadlo zdlouhavé namáčení ve vodě přes noc. Na trošce sádla jsem orestovala  na jemno nakrájenou cibuli, přidala na kousky nakrájenou mrkev a celer. Místo klobásy jsem použila na jemno nakrájenou anglickou slaninu. Po orestování základu jsem vše zalila vařicí vodou, přidala 2 bobkové listy, asi 4 kuličky nového koření, trošku sladké papriky, malinkou špetku pálivé papriky a majoránku a nechala svému osudu. Když zelenina změkla což bylo za chvilku, přidala jsem dva nastrouhané stroužky česneku, fazole ( v mém případě červené ), osolila, opepřila a zahustila jíškou se sádla a hladké mouky. Po provaření jsem přidala petrželku, kousek másla na zjemnění a bylo hotovo. Bobkové listy a kuličky nového koření jsem samozřejmě před podáváním polévky vylovila z hrnce.
Ideální do chladných dnů, které ještě určitě budou.

Přeji vám všem krásnou poslední lednovou sobotu.
Všechny vás zdravím
vaše EvaLuna






Žádné komentáře:

Okomentovat