Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 16. ledna 2016

Pro potěšení ........

Venku zima, u nás i poprašek sněhu sem tam proložený ledovkou. Ideální čas na chvilku s knihou v ruce.
I když jsem si slíbila, že už nebudu kupovat žádné knížky ( moc se mi to nedaří ) tak jsem prostě neodolala. Na stránkách Kuchařka pro dceru jsem se zaregistrovala k odběru novinek. Budou mi chodit každý čtvrtek a moji e-mailovou adresu. A to bych nebyla já, abych si hned neobjednala její kuchařku KUCHAŘKA PRO DCERU. Kupovala jsem přes internet v obchodě Megaknihy. A když už jsem byla na jejich stránkách, moji pozornost upoutala další knížka.
Hana Marie Körnerová - Kočár do neznáma. Od této naší české autorky jsem již v minulosti četla dvě knížky. A Kočár do neznáma vypadá, že opět nezklame jako před ní Heřmánkové údolí a sága Pán hor, kterou jsem doslova hltala. Mám ráda historické romány a Pán hor se četl úžasně. Ještě dnes si pamatuji, že vycházel ve formě sešitů ve Večerech pod lampou a já jsem vždycky nedočkavě čekala až vyjde další díl. A podle začátku, protože jsem samozřejmě neodolala a na knížku se doslova vrhla to vypadá dobře, moc dobře.







A aby mezitím co si budu číst rodina nestrádala hlady jsem udělala škvarkovou pomazánku.
Minulý týden jsem totiž uvařila několik skleniček Rillettes ( podle olivové kuchařky ) a protože bylo skleniček poměrně dost, jednu jsem použila právě na přípravu pomazánky. Popravdě, škvarkovou pomazánku už jsem neměla léta. Takže jsem použila rillettes, dvě vařená vejce, cibuli, kterou  jsem si trošku osmažila, aby nebyla tak ostrá, přidala na jemno nakrájené okurky, asi dvě lžíce plnotučné hořčice a vše jsem promíchala tyčovým mixérem, který bohužel tento nápor nevydržel a odešel do věčných  mixérových lovišť. Pravdou je, že jsem ho měla léta letoucí a měl dostat zlatou vařečku za výdrž.




Na čerstvém kváskovém chlebíku a s přiloženou kyselou okurkou to nemá chybu.


přeji všem krásnou i když zasněženou a ledovou sobotu.

vaše EvaLuna




Žádné komentáře:

Okomentovat