Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 3. ledna 2016

Poslední den a kachna na tymiánu a medu

A je to tady. Poslední den volna, zítra ráno budíček a hybaj do práce. Popravdě jsem na sebe zvědavá, jak budu ráno raníčko vstávat. Přeci jen jsem se v poslední době naučila vstávat o něco později a v posledních dnech to bylo později a později. Večer jsem se naučila chodit spát dost dlouho a ráno si pospat. Včera jsem ještě narychlo zpracovala pomeranče, které jsem na vánoční svátky nakoupila a které na míse zbyly skoro všechny. Takže pečený pomerančovo-jablečný čaj byl jasná volba.
Na čajík jsem použila jenom pomeranče a jablka, přidala jsem jeden citron, badyán, skořici a hřebíček. Slazeno hnědým cukrem. Bylo toho jenom 3 a půl sklenice, ale z toho jsem si těžkou hlavu nedělala. Horší bylo do čeho čajík dám, protože všechny sklenice jsem odvezla v rámci úklidu k mami.




Takže proběhlo hledání pokladu všude, kde by se nějaká ta zapomenutá sklenička mohla nacházet.
Asi bych se hledáním pokladů mohla živit, protože jsem našla.
Pro potěchu oka tedy žádná sláva, ale byla jsem ráda alespoň za ně.



Taky jsem si vyprala šátek, který jsem si koupila na vánočních trzích. Je moc příjemný, měkoučký, a v barvách co se mi hodí k bundě.



 Taky jsem si konečně prohlédla knihu z Levných knih, kterou jsem si koupila mezi svátky. Je moc hezky zpracovaná tak uvidíme jestli z ní nasbírám nějaká moudra.



A dneska k obědu kachna na tymiánu a medu. Před svátky jsem koupila v Lidlu kachní prsa s kůží a hodila je do mrazáku s tím, že se budou hodit. No hodily se dneska. Prsa jsem rozdělila na dvě části, kůži jsem nařízla na kostičky, osolila z obou stran a do nařízlé kůže jsem vetřela tymián. Na sucho jsem osmažila na pánvi, aby se udělala kůrka, potřela jsem povrch medem a dala péct do trouby. Jako přílohu jsem zvolila rýži, do které jsem přimíchala zeleninu, kterou jsem si uvařila zvlášť. Bylo to výborné a pochvala od mladšího synka, který po vylízání talíře říkal, že se " přežral " tak, že má husí kůži po celém těle. Kachničku jsme po obědě zalili výbornou kávičkou a v bříšku jsme měli jako v pokojíčku.


A já si jdu připravit věci do práce, protože je mi jasné, že až mi ráno zazvoní budík, budu ráda, že najdu dveře od ložnice. Takže na ranní vybírání garderóby do práce nebudu mít čas. 
Všem přeji krásný zbytek neděle a kdo z vás jde poprvé po svátcích do práce ať se vám dobře vstává a všechno v klidu a pohodě zvládnete. Jak se znám, já to určitě nebudu.

všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat