Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

středa 1. ledna 2014

Silvestrovské " Sloní žrádlo "

Vánoce a oslava Nového roku je za námi a my můžeme směle vykročit do roku 2014. Tímto bych vám všem chtěla popřát vše nejlepší do nového roku, hlavně hodně zdraví, štěstí a spokojenosti jak v osobním tak i v pracovním životě.
Doufám, že nový rok jste oslavili každý po svém tak jak vám to vyhovuje. My jsme ho strávili doma jako ostatně skoro každý rok. Přišel se na nás podívat i syn s přítelkyní a tak se jedlo, povídalo a dívalo se na televizi. A bylo to fajn. Ani jeden z nás nemá rád organizované veselí a navíc pro mne je to den jako každý jiný. Ale co člověk to názor..........
Já jsem připravila pohoštění z pomazánek a neprohloupila jsem. Jedna z pomazánek je u nás velmi oblíbené Sloní žrádlo. A tak tyto chlebíčky u nás mizely jako první.

Dělám ho podle starého receptu, který jsem si v dobách dávno minulých vystřihla z nějakého časopisu nebo kalendáře, už ani nevím.

Potřebujeme asi 40 dkg měkkého salámu ( u nás jedině gothaj )
majolku dle chuti
cibuli nakrájenou na jemno ( já ještě spařuji horkou vodou, aby chuť cibule nebyla tak výrazná )
3 kyselé okurky
2-3 lžíce sladkého kečupu
3 lžíce plnotučné hořčice
2 lžíce oleje
1 lžící octa
asi 1 malá lžička cukru

Salám umeleme spolu s okurkami.
Dále smícháme kečup, hořčici, olej, ocel a cukr a vše povaříme za stálého míchání asi minutu. Necháme vychladit.
Vychladlé smícháme se salámem a nakonec přidáme majolku ( já dávám tak 2-3 lžíce )
Necháme uležet v lednici alespoň hodinu a mažeme na chuťovky nebo v mém případě na chlebíčky. Zdobíme dle libosti. A potom se jenom díváme jak chlebíčky mizí rychlostí blesku...........




Přeji všem šťastné vykročení do nového roku 2014
vaše EvaLuna

1 komentář: