Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 18. ledna 2014

Domácí křen

Všechny vás zdravím.
Na začátek opět okénko do kulinářského světa. Dnes byly k obědu hovězí plátky s rýží. Snažím se zařazovat hovězí maso alespoň jednou za 14 dní.



Hovězí maso je přirozeným zdrojem konjugované kyseliny linolové ( CLA ), která má v našem těle na starosti mj. podporu imunity, odbourávání tuku a také snižuje cholesterol. Ale hlavně je dobréééééééééé.
A tak jsem na olej prskla dvě cibule nakrájené na drobné kostičky, anglickou slaninu a plátky masa, které jsem osolila, opepřila a pomazala plnotučnou hořčicí. K masu se podávala rýže. Dnes jsem udělala rýži NATURAL, která mě všechno jen ne nadchla. Takže pro příště ševče drž se svého kopyta a dělej rýži jako vždycky PARBOLIED. Ta je vyzkoušená .......







Odpoledne jsem se rozhodla, že udělám domácí křen. Vždycky ho dostanu od mamky, ale sama jsem ho ještě nikdy nedělala. To se mělo změnit. V Globusu jsem koupila křeny, dva. Stačil by samozřejmě jeden.
Odpoledne jsem všeho nechala a spěchala k máti, aby mi názorně předvedla jak se tato naše rodinná pochoutka vyrábí. Křen oloupeme a strouháme, podotýkám, že RUČNĚ !!!! na jemném struhadle. Na robotu to prý není ono. No nejsem si jistá, ale podle mne by to ono asi i bylo, protože takhle jsem plakala naposledy, když se potápěl v televizi TITANIK. Takže pokud se do toho pustíte, připravte si k ruce balíček papírových kapesníků. Věřte, že ho použijete celý. Nastrouhaný křen trošku osolíme, přidáme asi lžíci nebo dvě krupicového cukru a nalijeme trošku octa ( asi tak dvě polévkové lžíce ). V rychlovarné konvici si přivedeme k varu vodu, a když se nám vypne pomaloučku naléváme na křen a mícháme. A mícháme a mícháme. Když jsem křen strouhala, myslela jsem si, že u toho zemřu. To jsem ovšem netušila, že při míchání s vodou zemřu ještě rychleji. Slzy mi tekly proudem ......... Když se hmota jakoby spojí, máme vyhráno. Křen nám zůstane krásně bílý. Ochutnáme, pokud se vám bude zdát málo kyselý, přidáme ještě ocet nebo naopak cukr. Lžičkou nandáme do skleniček, dáme pozor, aby nahoře bylo trochu vody. A zavíčkujeme. Necháme vychladnout. Skladujeme v lednici. Takto připravený křen vám vydrží i dva měsíce.
K párkům, uzenému nebo grilovanému masu je to spolu s hořčicí obrovská lahoda, která vám vžene slzy do očí !!!!
Ne nadarmo se mu říká EVROPSKÝ ŽENŠEN.


tak tady se ještě nic nedělo .....


tady už jsem přes slzy neviděla ...........

trošku osolíme a přidáme cukr .........


přidáme ocet .....

zalijeme vodou, pozor je to opravdu síla ..........


museli jsme míchat u otevřeného okna, protože jinak se to opravdu nedalo vydržet ..........


takhle nějak to má vypadat ..........


ze dvou křenů bylo sedm skleniček .........



 a protože jsem dělala i pro kamarády raději jsem vše popsala .....

A to je dnes vše
děkuji za návštěvu vaše EvaLuna




2 komentáře:

  1. Jsem nějak dostala hlad na španělské ptáčky:-)) Jinak rýži taky jen parbolied:-)
    Jó a s křenem jsi fakt dobrá!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AJKO díky, ten křen je ale tak strááášně dobrej, že vše špatné je zapomenuto a mám ho v lednici připraven k okamžitému použití

      Vymazat