Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 5. ledna 2014

Nedělní " Kuře na zelí "

Copak bude dnes k obědu ?  Také to máte tak ? Sotva jeden oběd uvaříte, tak už abyste zase přemýšlely co uvaříte k obědu druhý den. Já mám občas pocit, že u nás točíme pár jídel pořád dokola. Ale u nás jsou strávníci  vděčni a ani moc neremcají, když se nějaké jídlo opakuje častěji. Ale včera jsem si řekla, že udělám něco, co už jsme dlouho neměli. Volba padla na " KUŘE NA ZELÍ ". Postup jsem ani nefotila, protože propláchnout kysané zelí, nakrájet ho na drobno, promíchat s cibulí a anglickou slaninou ( oboje nakrájet na malé kousky ), osolit, okmínovat a dát na ně kuřecí stehna, která osolím a posypu sladkou červenou paprikou není třeba. Horší to bylo s přílohou. Původně jsem chtěla udělat bramborové knedlíky, ale abych se přiznala, padla na mě lenora. A jak jsem tam tak  bloumala po kuchyni, padl můj zrak na včerejší rohlíky. A bylo rozhodnuto. Ke kuřeti budou chlupaté knedlíky. Je to rychlé a velmi jednoduché. Na jeden rohlík se dává jeden syrový brambor střední velikosti. A protože jsem měla šest rohlíků a šest brambor, přidala jsem  pro jistotu ještě jedno vejce, aby se hmota lépe spojila. Rohlíky jsem nakrájela na malé kostičky, brambory nastrouhala na struhadle, přidala jsem vajíčko a osolila. A hňoucala jsem to tak dlouho, až se všechno spojilo v jednu hroudu. Mokrou rukou jsem udělala koule asi 4-5 cm velké a vařila asi 15 minut ve vařící vodě. A protože jsem měla obavy že jich bude málo, udělala jsem ještě hrnkové knedlíky. Ty jsem ale dělala jen z poloviční dávky.



tady zatím chlupaté knedlíky




Recept na Hrníčkové knedlíky ( celá dávka )
2 hrnky hrubé mouky
2 hrnky mléka
4 rohlíky nakrájené na malé kostičky
4 vejce
sůl
sádlo nebo máslo

Mouku smícháme s mlékem a žloutky a osolíme. Do hmoty přidáme na kostičky nakrájené rohlíky a přimícháme sníh z bílků. Těsto dáme do pořádně !!!! sádlem vymazaného hrnečku asi do 3/4 . V hrnci přivedeme vodu k varu a vložíme do něj naplněné hrnečky. Voda by měla dosahovat asi do poloviny hrnečků. Zakryjeme pokličkou a vaříme 27 minut. Potom vypneme vodu a necháme stát hrnečky v hrnci asi ještě 3 minuty. Hrnečky vyjmeme z vodní lázně a  obvod objedeme nožem, aby se knedlíky dobře vyklopily. Ale to dnes nebyl můj případ. Dobře mi tak, málo jsem asi vymazala hrnečky a tak se mi knedlíky pomstily. Potvory jedny.


tady už jsou přidané i hrníčkové ....


Nebyly tedy úplně na 100% z hlediska vzhledu, ale rodina prohlásila, že to nevadí, že to stejně obratem snědí. Musím říct, že jsme si všichni pošmákli a někteří se podle orosených čel asi i mírně řečeno přejedli......



ještě jsem na sádle osmahla cibuli a přidala jsem zbytek slaniny ... no a to jsem nalila na knedlíky,
 aby nebyly tak suché

Krásný zbytek neděle vám všem
přeje EvaLuna

5 komentářů:

  1. Evičko, moc děkuji za milou návštěvu na mém blogu. Tvoje knedlíčky (a nejen ty) vypadají úžasně, asi se musím jít podívat do lednice...:o)
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Helenko, děkuji ti za návštěvu a za milá slova. Máš nádherný blog se spoustou úžasných nápadů ............chodím k tobě ráda nakukovat

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Tos mě normálně rozesmála.... prý padla na mě lenora a pak vaří dvoje knedlíky:-)))))
    Kuře se zelím dělám taky, ale s bramborem, s knedlíkem by to u nás nikdo nejedl:-))
    Jinak většinou vařím jídlo na dva dny, případně takové to dva či tři v jednom, jako že upeču dvě kuřata, první den jsou s bramborem a druhý den se zeleninou a rýží, a kolikrát zbyde i na třetí den na rizoto:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj AJKO, ale tyhle dvoje knedlíky jsou strašně rychlé.......... a zase to bylo něco jiného takže v pohodě. Také vařím jako ty, ale přes víkend se vždycky snažím tak nějak rozvášnit. Díky za komentář a přeji ti hezký den.

      Vymazat