Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 12. ledna 2014

Cibulačka .............

Krásné nedělní odpoledne všem. První pracovní týden v novém roce je úspěšně za námi a celý nový rok 2014 před námi. Nevím jak to bylo u vás, ale já jsem po 14 dnech dovolené v pondělí 6.1. ráno nevěřícně zírala na vřískající budík a nevěděla, která bije. No do práce jsem sice dorazila, ale moje tělo se vzpouzelo jak mohlo. Odpoledne už jsem věděla, že nápor radosti z toho, že po dvou týdnech dovolené jdu zpět do práce bude mít následky. Mám zablokovaná záda a pohybuji se jako robot. Okamžitě jsem podstoupila kroky k mému uzdravení nezbytné. Objednala jsem se na masáž a nasadila prášky. Na masáž jdu ovšem až 20. ledna a jako lékař bych se asi taky neuživila, protože záda bolí vesele dál. Takže doufám, že vám se takovéto " radosti " vyhnuly obloukem. Ale pokud to budou v letošním roce jenom záda a nic horšího, jsem spokojená. Tolik o mém zdraví začátkem roku.
Co se týče novoročních předsevzetí ty si už roky a roky žádné nedávám. Mám slabou silnou vůli, a tak jsem se rozhodla již před lety, že se nebudu zbytečně stresovat a to se mi celkem daří. Ale řekla jsem si, že bych mohla čas od času obměnit můj repertoár co se jídel týče, ale jen tak zlehounka, aby to rodina přežila.........


A tak se stalo, že byla ke včerejšímu obědu Cibulačka. Ještě nikdy jsem ji nedělala, ale všechno je jednou poprvé.


Pokrájela jsem 4 cibule na větší kousky, osmahla na oleji a když byla cibule dozlatova osmahnutá přidala jsem asi dvě lžíce másla, dvě lžíce hladké mouky a udělala takovou jakousi jíšku. Potom jsem přilila vývar z masoxu, osolila, opepřila a přidala tymián. Ale s tím opatrně, je dost aromatický.



V různých receptech je použito víno, ale to jsem tam nedávala. Nechala jsem to celé pěkně provařit, až byla cibule skoro rozvařená. Asi 3/4 cibule jsem pomocí sítka vydolovala z hrnce a rozmixovala na kaši.




  Přidala jsem zpět do polévky, která se tímto krásně zahustila. V troubě jsem nechala zapéct toust posypaný sýrem a vložila na polévku. Moje polévková rodina pravila, že to nebylo špatné. Ale stejně chci vyzkoušet více variant a tu, která nám bude nejvíce chutnat zařadit nastálo.



 A protože jsem si nebyla jistá jestli bude polévka poživatelná jako druhý chod byla klasika. Rybí filé s bramborovou kaší a salátem. Zima bude ještě dlouhá a vitamínů není nikdy dost.






Pokračování příště ..........
Přeji vám všem krásný zbytek neděle
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat