Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 17. června 2018

Nebílovy

státní zámek Nebílovy jsme navštívili v sobotu v rámci našeho výletu. Jedním slovem - nádhera !!!
Nebílovy leží ve stejnojmenné obci asi 16 km na jihu Plzně.
Je ve vlastnictví státu a je přístupný veřejnost. Od roku 1958 je chráněn jako kulturní památka ČR.

Od průvodkyně jsme se dozvěděli, že dříve byl zámek využíván jako zdravotní středisko, prodejna potravin a ve staré části, kterou využívalo JZD byly dokonce zaparkovány traktory a byla používána jako skládka hnojiv. O to více klobouk dolů, v jakém stavu je zámek dnes.


Už záplava levandulí dávala tušit, že je zámek udržován s láskou k historii. Tohle byla i první fotka, kterou jsem si musela okamžitě pořídit.


Zámek v celé své kráse. Počasí nám přálo a tak se fotilo jedna radost. Dokonce tolik radosti, že mi došla karta ve foťáku když jsem na rozloučenou ještě chtěla vyblejsknout pávy, kteří se tam volně procházeli.



Tohle je další součást zámku ( dříve se v ní ubytovávali návštěvy ), která byla prý dříve propojena s hlavním zámkem spojovacími podloubími, aby panstvo mohlo přejít suchou nohou do kaple a do zahrady. Mimochodem, v kapli je možno objednat si svatbu.
To jen pro informaci kdyby náhodou ..........



 Takto to vypadá v kapli .........


A tady začíná prohlídka


 Co mě zaujalo, byla překrásná květinová výzdoba v každém pokoji. Vzhledem k tomu, že jsem zahradník těžký amatér jsem se přistihla, že nakonec fotím víc květinovou výzdobu než interiér zámku.



Tohle je jenom ochutnávka







A tohle je taneční sál, kde se pořádají koncerty. Jako zajímavost nám vyprávěla průvodkyně, že výzdobu maloval malíř, který džungli na vlastní oči nikdy neviděl, takže někdy se mohlo stát ( a stalo ), že některé stromy měly listy našich stromů.



A takhle prý vypadal celý zámek a tohle je posledních šest místností, které ještě nejsou uvedeny do stavu vhodného k prohlídkám. To se také hned tak nevidí a musím hluboko smeknout před restaurátory, kteří místnostem vrátili zašlou slávu.

Ještě jsme stihli navštívit jedno úžasné zahradnictví, ale o tom až příště .........

Výletům zdar
všechny vás zdraví
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Díky za krásnou prohlídku, Evi. Chápu tvé nadšení, muselo tam být krásně.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tam musím vytáhnout manžela na výlet (přes Plzeň jezdíme na chatu, takže to nemáme daleko), i když on zámky až tak moc nemusí. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat