Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pátek 28. února 2014

Něco k vínečku - CIABATTA

Dnes jsem domluvená s kamarádkou a jejím přítelem, že přijdu na návštěvu a dáme si ŽOLÍKY. Když jsem u nich byla naposledy tak jsem se kasala jak jim to natřu. No nezapomněli na to a už mi dnes přišla SMS, že trénovali, a že už se mně těší. Tak mi držte palce ať si neuříznu ostudu.
Řekla jsem si, že bych mohla upéct něco k " pivu a vínu " a našla jsem recept na CIABATTU.
Vypadal dobře tak jsem se rozhodla, že ji zkusím. Oproti původnímu receptu jsem něco ubrala a něco přidala, ale vypadá to skvěle tak jsem zvědavá jestli budu pochválená.

RECEPT:
450 g hladké mouky
350 ml vlažné vody + trochu cukru do kvásku
20 g droždí
1 lžička soli
8 lžic oleje

Do vlažné vody jsem dala trochu cukru a rozdrobila droždí.  Mouku jsem osolila a přidala olej.
Postupně jsem přilévala vodu a míchala a propracovávala těsto. Těsto je řídké a trochu se lepí, ale tak to má být. nechala jsem kynout asi 45 minut.


Těsto jsem vytáhla ručně ............... hodně podsypávejte, dost se lepí




Rozdělila na dvě placky
Nasypala jsem na jemno nakrájenou šunku, petrželku z mrazáku a česnek nastrouhaný na jemno.
Smíchala jsem to tak nějak pospolu a nasypala na placky. Potom jsem to přehodila přes sebe jako štrůdl a nechala na plechu pod utěrkou ještě asi 25 minut kynout. Zkusmo jsem uřízla dva kousky jak by to vypadalo když by se z toho udělaly menší kousky a myslím, že příště udělám tyto menší než ve velikosti štrůdlu. Ale nevadí, nakrájela jsem to a dala na talíř. Na chuti to určitě neubralo.



Snad to bude k jídlu ............
Bylo to k jídlu a bylo to moc dobré. Namazali jsme to Lučinou a nemělo to chybu.

Včera jsem byla po dlouhé době vrátit tu jednu knížku, chudinku, kterou jsem měla doma skoro dva měsíce než jsem ji přečetla. No a v knihovně jsem  potkala sousedku, která jich táhla domů plnou tašku. Smála jsem se jí, že má čas přečíst tolik knížek a jak jsme tam tak povídaly tak jsem se zmínila, že čtu ráda knížky od Nory Robertsové. A šup, už mi běžela pro nějakou trilogii, kterou četla a která je prý super. A ještě mi na haldu přihodila Julii Garwood. Můj úmysl, že si nic nepůjčím a že si konečně přečtu knížky od Ježíška vzal za své.
Jsem jenom "slabá" žena a neumím říct NE, zvláště když se jedná o knížky. Jsem zvědavá kdy se k nim dostanu. Ještě že jsem si je opět nechala napsat na dva měsíce.







Držte mi palce ať se mi v žolíkách daří a alespoň jednou vyhraju, protože už jsem je nehrála dost dlouho.
Přeji pěkný večer
EvaLuna

2 komentáře:

  1. Samé dobroty jsi do ní dala, bych si dala taky:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to opravdu moc dobré, určitě jsem nedělala naposledy

      Vymazat