Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 16. února 2014

Buchta z jablek v bábovkové formě

Když jsem zakládala blog myslela jsem si, že budu vkládat příspěvky hlavně o knížkách a ručním tvoření.
Jak to tak sleduji, ze všeho nejvíce vkládám recepty z naší kuchyně.  Je to tak a nic s tím neudělám.
K obědu dnes bylo kuřecí. Kuřecí prsní řízky jsem rozřízla podél na polovinu, naklepala, lehce osolila a opepřila. Doprostřed jsem dala nivu zabalenou do plátku šunky a zabalila do roládky. Ovázala nití, obalila v hladké mouce a opekla na oleji. potom jsem vše dala do pekáče, přidala kousek másla, vodu, nasypala jsem tam zmrazenou zeleninu ( mrkev, hrášek a kukuřici ), posypala zbylou šunkou nakrájenou na kousky a zbylou nivu. Šupla jsem to do trouby a pekla do změknutí. Jako přílohu jsem podávala brambory a ledový zeleninový salát s rajčaty, paprikou a ředkvičkami. K odpolední kávě jsem upekla buchtu z jablek.



Osmahnout na pánvi


vložit do pekáče a zasypat zeleninou, šunkou a nivou



to bílé na bramborách je ve výpeku rozpuštěná niva ......... a to bílé mezi brambory a masem je tatarka
která se u nás cpe ke všemu


když syn viděl fotky tak říkal že to vypadá hrozně, ale zapomněl dodat, že při obědě vylízal talíř do čista


zeleninový salát nesmí chybět .............

Bábovka:

30 dkg polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
1 zakysaná smetana
2 vejce
15 dkg cukru krystal
1 skořicový cukr
8 dkg másla
50 dkg nastrouhaných jablek

Změklé máslo smíchat s cukrem, skořicovým cukrem a vejci vyšleháme do hladkého krému. Přidáme zakysanku a jablka, já jsem přidala ještě nastrouhané mandle, ale můžeme přidat ořechy nebo rozinky.
Naposledy přidáme mouku s práškem do pečiva.
Do Herou vymazané a hrubou moukou vysypané formy lžící naklademe těsto, přikryjeme alobalem a díme péct do trouby. Já jsem měla troubu předehřátou na 175 stupňů a potom jsem teplotu snížila na 150 stupňů, aby se buchta pomalu propekla. Kontrola špejlí je nezbytná.






Já jsem dnes jen posypala cukrem ...........

A to je dnes z kulinářského okénka vše
přeji vám krásný zbytek víkendu
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat