Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 8. března 2014

Vločková polévka, Chilli con carne a Buchta z BE-BE sušenek

Moje milé, chtěla bych vám všem popřát krásný Mezinárodní den žen. Někdo ho slaví, někdo ne, záleží na každém z nás. Já jsem dnes od obou synů dostala maličkost a musím říct, že mi oba udělali velkou radost tím, že si vzpomněli. Dnes bylo nádherně a ve vzduchu už je cítit jaro. Sice už se těším až všechno pokvete, ale jsem alergická na časné pyly a tohle období pro mne není úplně ideální. Přesto JARO miluji.

Když kolegova manželka slavila narozeniny a poslala nám všem kousek buchty na ochutnání byla to božská mana. Hned jsem si řekla o recept s tím, že si ho založím a použiji ho až nastane vhodná doba. Ta nastala právě teď, neb synek slavil narozeniny. Je hrozné jak ten čas letí. Včera to byl ještě takový malý špunt a dnes je mu už 22 let. Čas opravdu ubíhá jako voda s tím nikdo nic nenaděláme. Domluvili jsme se, že si půjdeme zahrát bowling a  než se opravdu domluvíme ( synek nemá pořád čas ) a půjdeme, tak jsem se domluvila s kamarádkami a šla jsem dnes trochu potrénovat, abych nebyla za úplné poleno. Moc se to tedy nepovedlo, ale to bylo určitě tím, že:
1) hrála jsem to dnes potřetí v životě
2)  měla jsem o číslo větší boty.
Ale snaha se cení a příště snad budu koulet lépe.

Slíbila jsem, že dnes udělám nějaký dobrý oběd a upeču něco ke " kávě ". A tak u nás dnes byla polévka z ovesných vloček. A jako druhý chod se podávalo Chilli con carne. Ještě nikdy jsem ho nedělala, dnes to byla premiéra. K tomu zelný salát s pomerančovou zálivkou, který ve finále pálil víc, než to Chilli.

Tedy pálilo to mě, ostatní říkali, že skoro nic necítí. Ale já nemám moc ráda pálivé věci a tak jsem to s přidáním chilli koření moc nepřeháněla.




Ovesné vločky jsem opražila na suché pánvi, potom jsem přidala kousek másla, na jemno nakrájenou cibuli a mrkev, kterou jsem nastrouhala na hrubo. Po chvíli míchání jsem ingredience přendala do hrnce, přidala vodu, osolila, opepřila a přidala kousek Masoxu. Vařila jsem cca 25 minut, aby se vločky rozvařily a polévka se zahustila. Na závěr jsem tam ještě klepla jedno vejce. Ozdobila jsem petrželkou a bylo hotovo.



Na Chilli con carne jsem si namlela asi 3/4 kg hovězího masa. Na oleji jsem zpěnila 3 na jemno nakrájené cibule a přidala namleté maso. Vše jsem pěkně orestovala, přidala jsem sůl, pepř, červenou mletou papriku, špetku římského kmínu, 1 ks celé skořice a trochu chilli .Přendala jsem to celé do hrnce, protože tak obrovskou pánev nemám a potřebovala jsem tam přidat ještě konzervu sterilovaných loupaných rajčat. A mícháme, aby se nám chutě masa, rajčat a koření pěkně spojily. Na závěr jsem přidala plechovku červených fazolí, které jsem propláchla studnou vodou, protože nemám ráda takovou tu oblemcanou vodu, která je v plechovce. Vyndala jsem skořici a bylo hotovo. V receptu se doporučuje v průběhu vaření ještě přidat chili papričky, ale ty jsem nedávala. Jak jsem již psala výše, nemám ráda moc pálivá jídla. Jako přílohu jsem podávala rýži.




A na tuhle dobrotu budete potřebovat:

3 balíčky BE BE sušenek
1 litr mléka
3 čokoládové pudinky
trochu cukru
1 šlehačku
1/2 sáčku ztužovače šlehačky
3 kelímky zakysané smetany
3 vanilkové cukry


Do hlubšího pekáče jsem si dala pečící papír a na něj jsem naskládala sušenky. Na ně jsem nalila uvařený pudink a znovu jsem naskládala sušenky. Nechala jsem vychladnout. Mezitím jsem si ušlehala šlehačku, do které jsem dala půl sáčku ztužovače. Pro jistotu. Zakysané smetany jsem nalila do mísy, přidala jsem 3 vanilkové cukry a pořádně promíchala. Potom jsem opatrně přidala ušlehanou šlehačku. Já jsem už nedoslazovala, ale kdo chce tak může přidat cukr. Natřela jsem to na sušenky, posypala jsem kakaem a šupky s tím zázrakem do lednice. Příště zkusím obrácené barvy sušenek a pudinku.

A konečně jsem dočetla druhou knížku, kterou mi přinesl Ježíšek. Jsem s těmi knížkami nějaká pomalá. Nemám vůbec čas a když si s ní lehnu do postele většinou za chvilku spím jako dřevo.




A to je pro dnešek vše............
Vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat