Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

úterý 25. března 2014

Slaný koláč

Už jsem dlouho nedělala slaný koláč a tak jsem si řekla proč ho dnes neudělat k večeři. Je to poměrně rychlé a do náplně se dávají samé dobroty. Je dobrý teplý i studený tak uvidíme co na to řekne rodina.

Já tak nějak nemám ráda kupované listové těsto, nevím proč, ale přijde mi, že na jazyku šustí a když kousnu tak kde nic tu nic. Tak jsem si raději udělala svoje křehké těsto, které je hotové opravdu za chvilku.

Recept:
20 dkg polohrubé nebo hladké mouky ( já jsem dala hladkou )
12,5 dkg másla nebo tuku ( dala jsem Heru )
trošku soli
1 vejce

Mouku jsem osolila, dala jsem do ní nakrájenou Heru a když bylo jakž takž těsto prodělané, přidala jsem vejce.
Propracovala jsem  pěkně do hladka a dala na chvilku ve fólii odpočinout do lednice.



Mezitím jsem si na troše oleje orestovala cibuli. Byly to takové malé chudinky tak jsem dala tři. Potom jsem přidala nadrobno nakrájenou něco jako debrecínku a zbytek salámu z lednice, tuším paprikáše. A pěkně pomalu jsem to všechno orestovala.
Mezitím jsem si vyndala těsto z lednice a vyválela nebo jsem se snažila o kulatou placku. Kulatá nic moc a to jsem prosím pěkně obrácenou koláčovou formu ořezala nožem. Ale když ono se to při přenosu stejně zvrtlo. Takže jsem se to snažila upravit do tukem vymazané a moukou vysypané koláčové formy. Tedy umělecký efekt nic moc, ale on si to žaludek přebere. Propíchala jsem těsto na několika místech a šup s ním do pece, asi na 10 minut zapéct.............





A potom to vzalo spád. Vytáhnout těsto z trouby, naplnit vychladlou náplní a na to všechno nalít 1 zakysanou
smetanu do které jsem zašlehala 3 vejce. A nalila na náplň. Celé jsem to posypala strouhaným sýrem. Koupila jsem nastrouhaný v sáčku a nestálo to za nic. Je lepší koupit plátek sýra a najemno nastrouhat na struhadle. To je poučení pro příště. A šup s tím zpátky do pícky.
Pekla jsem asi 15 minut na 175 stupňů a potom dalších 10 minut na 150 stupňů až koláč krásně zezlátl.
Ale to musí každá dle své trouby.








Tady je vidět jak jsou to spíše sýrové minikuličky ............



A udělalo to takové mapky, ale na funkci koláče to nemělo vliv ...............

A to je dnes vše
Dobrý večer a dobrou chuť vám přeje
EvaLuna

2 komentáře:

  1. Evi tvůj koláč vypadá velmi chutně. Hned bych si dala s tebou. Mňam, mňam...
    Měj se krásně Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anny díky. Bohužel se po něm jen zaprášilo tak snad někdy jindy.

      Vymazat