Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 7. září 2013

Zapečený gulášek

Určitě to znáte ......... sobota a neděle na krku a vy zase nevíte co budete vařit. Já už bývám v poslední době zoufalá, protože mi přijde, že vařím pořád dokola jedno a to samé.
Když jsem listovala ve čtvrtek časopisem TINA tak jsem narazila na:

 " Zapečený guláš s dýní a bramborami ".

A na sobotu bylo jasno. Sice bylo už dopředu dané, že si recept trošku upravím, protože dýně by mi u nás určitě neprošla ani omylem, ale jinak obrázek nevypadal věru zle. A tak jsem dneska v kuchyni vařila podle tohoto receptu a musím říct, že se chlapi olizovali až za ušima.



Nejprve jsem na oleji orestovala nakrájenou cibuli, přidala jsem česnek, mrkev a celer a nechala chvilku podusit.
Zeleninu jsem si přendala na talíř a nechala jsem si orestovat maso. Osolila jsem ho, opepřila a nechala zatáhnout. Když bylo maso orestované, přidala jsem kečup a sladkou červenou papriku. Podlila vodou a nechala dál bublat. Po chvilce jsem na maso nasypala orestovanou zeleninu, promíchala a strčila do trouby.



 tady je maso těsně před tím, než jsem ho šupla do trouby.

Pekáč jsem přiklopila poklicí a nechala bublat asi 30 minut při 175 stupních v troubě. Občas jsem na maso mrkla, aby se mi nepřipálilo
V receptu je napsáno červené víno, ale to jsem doma neměla takže jsem podlévala vařicí vodou, ve které jsem si rozpustila asi půlku Masoxu.
Mezitím jsem si nakrájela brambory na plátky a dala je vařit do vroucí osolené vody asi na 7 minut.
Potom jsem je slila, promíchala je dle receptu v míse kde jsem rozšlehala 1 vejce se dvěma lžícemi Solamylu, a přidala jsem trošičku tymiánu, nasypala na guláš a strčila zpátky do trouby asi na 15 minut. A tohle je výsledek.




Abychom se necpali jenom masem udělala jsem ještě ke gulášku okurkový salát a oběd byl hotov !!!!

Děkuji za vaši návštěvu a přeji hezký slunečný den.
Zdraví EvaLuna

zdroj receptu: časopis TINA

1 komentář:

  1. U nás by taky dýně neprošla ani omylem:-))
    Ale vypadá chutně gulášek:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat