Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 16. září 2013

ZAHRADA ČECH 2013 - LITOMĚŘICE

Nejsem žádný zahradník, to může potvrdit každý z mého blízkého okolí. Ale i tak začínám s postupem přibývajících let a volného času pomalounku polehounku přicházet na chuť zahradničení.
Začínám opravdu velmi zvolna, letos jsem zasadila pouze petržel a celer, ale musím se pochválit, zase je mám bohatě vzrostlé.
Přišla jsem  na to, že pokud jsou dostatečně zarostlé plevelem, krásně splynou v záhonu a nic a nikdo je nemůže ohrozit. Ale o mé " zahradnické vášni " až někdy jindy.
A tak jsem se jako správný budoucí Přemek Podlaha v sukni vypravila v sobotu do Litoměřic na Zahradu Čech. Jediné co ze začátku zkalilo moji radost bylo, že stejný nápad měla i půlka republiky. Cesta končila u cedule Litoměřice a dál se popojíždělo k branám Zahrady Čech po metru asi půl hodiny. Ale co bych pro svého budoucího koníčka neudělala.  Dalších půl hodiny ve frontě na lístek a vzápětí jsme hrdě třímali vstupenku do ráje zahradníků.
Konečně jsem mohla začít chytat rozumy od zkušených zahradnických matadorů a rozvášnit se nákupy na moji budoucí zahradu. Trvalo nám asi 4 hodiny než jsme všechno prošli, 2x jsme byli odnést nákupy do auta, protože by nám tašky utrhly ramena hned za krkem, ale domů jsme odjížděli uspokojeni nákupy všeho druhu.
Koupili jsme maliny, ostružiny, brusinky a koupila jsem si také hortenzii, protože ji jako květinu miluji.
Tak jsem zvědavá co z toho přežije.
Nesměl chybět nákup klobásek všeho druhu na ochutnání, čerstvé voňavé jahody, červené papriky na zavaření, pravý český česnek pro mne i mé kamarádky, ale třeba i skleněná koláčová forma.

a jsme tady ...........

no není to nádhera ????
 





nevím co to je, ale je to moc hezký

pastva pro oči

oko nevědělo kam dříve spočinout

zazpívala nám i Jitka Zelenková




To, že jsme nevyhodili lístky byl z naší strany chytrý tah, protože po vyplnění jakéhosi dotazníku jsme dostali knížky ZDRAVÍ VE VLASTNÍCH RUKÁCH. Knížka vypadá dobře tak až ji proštuduji tak dám vědět co a jak. A to je z mého sobotního výletu všechno.

omlouvám se za špatné foto, ale je to foceno bleskem

Děkuji za vaši návštěvu a zahradničení zdar
EvaLuna







2 komentáře:

  1. To muse být skvělý výlet.....
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko byl, strašně se mi tam líbilo, přijela jsem domů nadšená takže příští rok se tam určitě pojedu podívat znovu.

      Vymazat