Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

úterý 10. září 2013

Čočková polévka

Dnešní den nebyl vůbec nic moc. Včera nádherně a dnes takový upršený den. Nevím jak u vás, ale u nás bylo celý den pod mrakem a když jsem se ubírala k domovu s nákupními taškami v ruce tak začalo tak pršet, že jsem musela zrychlit můj už tak rázný krok, protože deštník v zubech jsem se ještě držet nenaučila .
No mínus pro mě.

Domů jsem dorazila mokrá jako myš.  Když jsem se konečně převlékla do suchého, říkala jsem si, že by nebylo na škodu udělat nějakou polévku, která v takovém počasí přijde vhod.

Po otevření spížky padl můj zrak na čočku. A bylo jasno.





Na lžíci sádla jsem osmahla cibulku, kterou jsem nakrájela na drobno, přidala jsem čočku,  zalila vařící vodou , osolila, opepřila a přidala  bobkový list. Po chvilce jsem přihodila na drobno nakrájenou anglickou slaninu a  nastrouhaný česnek. Nechala jsem provařit, přidala jsem kousek nastrouhané mrkve a dva nakrájené brambory. Správně tam patří ještě kousek červené papriky kvůli barevnosti, ale tu jsem v lednici hledala marně. Někdo byl rychlejší než já, takže dnes bez papriky. Zahustila jsem jíškou, kápla trošku octa a večeře pro chladný a zamračený večer byla hotová.



K polévce jsem ještě upekla placičky. Těsto jsem použila dle receptu Zázrak z Olomouce z Mimibazaru.
Když jsem zadělávala těsto, přidala jsem do něj nakrájenou anglickou a cibuli osmaženou na kousku sádla. Těstíčko jsem nechala vykynout a když bylo hotové, rozválela jsem ho na placku. Hrnečkem jsem vykrájela kolečka, potřela vajíčkem, posypala mletým kmínem a šupla jsem je na pečícím papíru do trouby. A výsledek ..............






Dobrou chuť a hezký večer všem přeje
EvaLuna

4 komentáře:

  1. Jů, tys pilná včelka.... polévku a hned k ní upečeš houstičky.... to já bych dala chlebík:-)))

    p.s. chtěla jsem se přihlásit mezi stálé čtenáře, ale nenašla jsem kolonku:-))


    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Ajko, já s blogem teprve začínám a zatím nevím jak a co kde nastavit. Pokusím se kolonku přidat, ale nejsem žádný mág přes počítače tak mi to asi bude chvilku trvat než na to přijdu. Děkuji za pochvalu, občas se takto vybičuji když mě honí mlsná.
      EvaLuna

      Vymazat
  2. Ahoj Evi, čočkovou polévku máme doma všichni rádi. Jíme ji s chlebem, ale houštičky vypadají báječně, mňam.
    Přeji TI pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Dáši, my ji máme také rádi, ale my toho máme rádi hodně a když je toho hodně. Taky ti přeji pěkný večer.

      Vymazat