Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

úterý 25. prosince 2018

Ořechové rohlíčky

Štědrý den je za námi, doufám, že jste si ho všichni užili ke své spokojenosti a hlavně v klidu a pohodě.
Před námi jsou volné dny, které můžeme využít k návštěvám svých blízkých nebo k procházkám přírodou. Já jsem využila dnešní den k návštěvě hřbitova zapálit svíčku těm, kteří již nejsou mezi námi, ale v srdcích s námi zůstávají napořád.

A také jsem volného času využila k pořízení fotek dalšího vánočního cukroví. Zásoby se začaly tenčit, takže musím být rychlá.

Tentokrát je recept opět ze sešítku mojí babičky, kam si tyhle dobrůtky zapisovala a s láskou nám je každý rok předkládala při návštěvách.




Těsto jsem využila k vytvoření tří druhů cukroví, takže si každý může vybrat na co má chuť.
Rohlíčky jsou pouze namočené v čokoládě, oválky a košíčky jsou plněné máslovým krémem.

Ořechové rohlíčky:

30 dkg hladké mouky
12 dkg moučkového cukru
20 dkg Hery nebo másla ( já dávám máslo )
12 dkg strouhaných vlašských ořechů ( jejich sběr na zahradě jsem zúročila měrou vrchovanou )
2 žloutky
dle potřeby 1-2 lžíce mléka

Vypracujeme těsto, dáme zabalené do fólie odležet do druhého dne a pečeme ve formě na košíčky, rohlíčky nebo vykrajujeme.

Náplň:

1 máslo
kakao
moučkový cukr
rum

vše dělám od oka podle chuti

Pekla jsem na horkovzduch při teplotě 150 stupňů cca 15 minut.
Já peču tak, že vyzkouším upéct jednu formičku a podle toho jak jde vyklopit potom peču další kousky.

Máčím v čokoládě nebo plním máslovým krémem, potřu čokoládou a ozdobím. V tomhle případě mletými vlašskými ořechy ( jak jinak ).

A ještě citát k zamyšlení.

zdroj: Pinterest


Přeji všem krásné volné dny sváteční.
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna



2 komentáře:

  1. Taky se chystám nafotit všechno vánoční cukroví a tvůj článek mi připomněl, že bych se do toho měla pustit. I když tedy světelné podmínky nic moc...
    A citát je moc pěkný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni jsem ráda, že se do napsání receptů také pustíš. Určitě nakouknu k tobě na blog.
      Děkuji za komentář a přeji hezký večer.

      Vymazat