Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

čtvrtek 13. prosince 2018

Kokosky

Došlo na ně v neděli. Zbyly mi totiž bílky z kterých nic jiného dělat neumím.
Recept mám super jednoduchý a rychlý.
To jsem totiž jednou šla domů před Vánoci obalena nákupními taškami a potkala jsem sousedku. A protože jsem čekala na výtah a kupodivu jsme se do něj vešly s mým proviantem, nahodily jsme téma vánoční cukroví. A já si tak trošku postěžovala, že mi v lednici zbyly bílky a nevím co s nimi.
Prý proč z nich neudělám kokosky a hned mi za čerstva řekla recept. No, a já je od té doby peču každý rok..







Kokosky:

4 bílky
16 dkg moučkového cukru
16 dkg kokosu
pár kapek citronové šťávy

Vychází to jednoduše. Na jeden bílek 4 dkg cukru a 4 dkg kokosu.

Jednoduchý jako facka a lehce přizpůsobitelný na počet bílků ukrývajících se ve sklenici v lednici.

Z bílků ušleháme sníh, nemusí být úplně tuhý, protože ho dáme do vodní lázně ( měla by pouze lehce probublávat ) a za pomalého přisypávání cukru vyšleháme krásný lesklý snížek. Když do něj ponoříte prst, měl by být pouze vlažný, aby se nám bílky nakonec horkem nesrazily.
Vyndáme z lázně, necháme postupně zchladnout a začneme vmíchávat kokos.
Když máme hmotu, která je tuhá tak akorát, máme hotovo.
A můžeme lžičkou tvořit na pečícím papíru malé kokosky, které pečeme na horkovzduch při teplotě 120 stupňů cca 20 minut dozlatova.

A protože se Vánoce blíží, chtěla jsem napsat Ježíškovi, ale nejsem si jistá, jestli jsem byla celý rok hodná.

zdroj: Pinterest

Přeji všem krásné pečení bez spáleného cukroví.
hezký večer vám všem přeje
vaše EvaLuna


1 komentář: