Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 9. prosince 2018

Důlkové koláčky ze sádla

Přeji všem krásné nedělní odpoledne. I když, i to je na pováženou. U nás je od pátku celkem silný vítr a prší. Na druhou stranu je to asi dobře, déšť ještě prolije zahradu a stromky, keře a kytičky budou mít z čeho brát vláhu. Mé líné já se od prostředka týdne přemlouvá k pečení. Podařilo se až v pátek, kdy jsem se rozhodla vyzkoušet nově koláčky ze sádla. Nikdy předtím jsem je nepekla, takže se včera konala premiéra. Nachytřena komentáři pod jednotlivými recepty jsem jela koupit k řezníkovi sádlo. Štěstěna mi byla nakloněna, v koutě se krčil poslední kelímek. Mě stačil.
V pátek jsem si našla na internetu recept, který se mi zamlouval nejvíc a včera proběhl den " D ".


Těsto se krásně lesklo .....



A tady již koláčky těsně před vložením do pece.  Foceno večer, takže fotky nic moc.



A tady upečeno. U koláčků je důležitá teplota a doba pečení.
Já jsem pekla na horkovzduch při teplotě 100 stupňů 30 minut. Jak jsem četla komentáře k receptům, vyšší teplotu koláčky moc nedávají a rády se roztékají..... ale vyzkoušeno to nemám. Mě zůstaly ve stavu v jakém jsem je dala péct. Ještě do nich příští týden přidám marmeládu a kousek mandle a bude hotovo. Jestli vzpomenu, dodatečně přidám foto.
Včera ještě upečeny mandlové hvězdičky a dnes pracny. Na vanilkové rohlíčky mám těsto v lednici, možná na ně dojde zítra.

A ještě recept:

20 dkg hladké mouky
15 dkg moučkového cukru
15 dkg vepřového sádla
4 dkg kakaa

Vše zpracujeme najednou do těsta, dáme do potravinové fólie a necháme přes noc v lednici. 



A na závěr jeden citát pro všechny pekařinky:

zdroj: Pinterest


U nás už se jedna dávka perníčků snědla, další musím zadělat v týdnu......

Přeji všem krásnou druhou adventní neděli.
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

3 komentáře:

  1. Vypadají moc hezky, já dělala podobné - Ořechové důlečky, recept mám po tchýňce, a do důlku hned dávám marmeládu a peču je s ní, pak obaluji v cukru.
    Hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, já jsem je s marmeládou nepekla, protože je tak pekla kolegyně a říkala mi, že se v nich marmeláda dost spekla. Nevím, nemám žádnou zkušenost, tohle byla premiéra. Děkuji za komentář a přeji hezký večer.

      Vymazat
  2. Jé sádláky - jedno z mých oblíbených vánočních cukroví. Sama je nepeču (oni ho neoblibují moji pánové, takže celá dávka by pro mne byla moc), ale dostávám od maminky. Už se na něj těším :-)

    OdpovědětVymazat