Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 3. ledna 2015

Mřížkový koláč

Ještě jednou bych vám všem chtěla popřát vše nejlepší do nového roku 2015. Přeji všem hodně zdraví, štěstí a rodinné pohody. Na internetu jsem našla jednu hlášku, která mě opravdu pobavila a o kterou se s vámi musím podělit.


zdroj internet



Nevím jaké je počasí u vás, ale u nás bylo dopoledne krásně. Zajela jsem na nákup do LIDLU, abych protáhla vozidlo a vyzkoušela, jestli autíčko nastartuje na první pokus když už mám tu novou baterii. Všechno klaplo na jedničku. Udělala jsem nákup a šupky dupky domů ukuchtit něco dobrého k obědu. Dělala jsem vepřovou panenku na přírodno a zkusila jsem upéct brambory podle receptu, který jsem objevila na MIMIBAZARU,
( http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=156495) ale který jsem si upravila trochu podle sebe. Takže zatím co se trápila panenka v pánvi pěkně do měkka, oloupala jsem brambory, osušila je a nakrájela na kousky. Potom jsem si udělala marinádu. Šťáva z půlky citronu, olivový olej, 3 stroužky česneku, který jsem nastrouhala na jemno, trošku grilovacího koření a sůl. Brambory jsem v marinádě pořádně promíchala a dala jsem je na plech do trouby předehřáté na 200 stupňů (horkovzduch ). Nechala jsem je tam takto asi 20 minut, potom jsem teplotu snížila na 175stupňů a nechala je tam až chytily krásnou zlatavou barvu. Mezitím jsem udělala takovou domácí tatarku,kterou dělám takto: 1 majolka, 1 nastrouhaná sterilovaná okurka, půlka cibule, osolit,opepřit a přidat necelou lžičku hořčice. Vše jsem projela mixérem, aby se vše rozsekalo a spojilo. Dnes jsem dávala pikantní hořčici koupenou v LIDLU tak jsem musela tatarku ještě trošku přisladit.


A i když máme ještě zbytky vánočního cukroví, které už nikdo nejí, rozhodla jsem se, že upeču ke kávě MŘÍŽKOVÝ KOLÁČ.





Odpoledne jsem byla domluvená s kamarádkou, že se půjdeme projít. Samozřejmě, že začal padat sníh s deštěm, ale rozhodly jsme se, že přeci jen půjdeme. Jak řekla kamarádka, neexistuje špatné počasí, ale pouze špatné oblečení. Navlékla jsem na sebe teplé prádlo a vyrazily jsme. Za hodinu jsem dorazila domů jako sněhulák. Už mi chyběla jenom mrkev místo nosu. A tak jsem si uvařila teplý čajík s citronem, osladila medem, ukrojila kus koláče a nechybělo mi vůbec nic. No a protože nebyl nikdo doma, vytáhla jsem plátno, barvy a namalovala jsem si kytičku, abych přivolala jaro. Při pohledu z okna se mi zdá, že se to tak moc nepovedlo. 



A pokud by si některá z vás chtěla upéct MŘÍŽKOVÝ KOLÁČ tady je recept:

1/2 kg hladké mouky
1/2 Hery
1 prášek do pečiva
10-15 dkg práškového cukru
1 vanilkový cukr
1 vejce
citronovou kůru nebo šťávu z 1/2 citronu
3/4 malého bílého jogurtu

Do mouky nasekáme Heru, přidáme vejce, šťávu z citronu,oba cukry, vejce a jogurt. Já jsem vše nasypala do mixéru a nechala to osudu.
Mezitím jsem si připravila náplň:

1 tvaroh ( ne ve vaničce )
1 žloutek
moučkový cukr dle chuti
vanilkový cukr
zbytek jogurtu

Pokud bude směs moc hustá, přidáme trochu mléka.

Těsto rozdělíme na dva díly, větší díl vyválíme na placku a dáme do pekáče. Já si těsto na koncích malinko zvednu, aby mi neutekla náplň. Dnes jsem ale dělala do koláčové formy tak jsem se toho nemusela bát. Ale je pravda, že je lepší dělat koláč na plech. Potom těsto pomažeme pikantní marmeládou (já měla zbytek rybízové ), na to dáme tvarohovou náplň. Z druhého menšího dílu který rozválíme nakrájíme pásky, které pokládáme na koláč. Šup se vším do trouby a pečeme ve středně vyhřáté troubě do zlatova. Horký koláč jsem na mřížkách ještě po vyndání potřela máslem a celý jsem ho posypala moučkovým cukrem.

Doufám, že do rána nezasněžíme, přece jen máme ještě službu na úklid.
Přeji vám krásný zbytek soboty
vaše EvaLuna


1 komentář:

  1. Dobrá hláška :-D:-D
    Na ty fotky jsem se neměla koukat, jsem normálně dostala hlad:-)))

    OdpovědětVymazat