Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 18. ledna 2015

Jak jsme snědli SAMURAJE

Skoro každý pátek u nás v práci probíhá vášnivá diskuze o tom, co budeme vařit o víkendu. Kolegovi měli dorazit známí na oběd a on se rozhodl, že bude dělat SAMURAJE. No a protože jsem ho ještě nikdy nedělala, rozhodla jsem se ho také vyzkoušet. Na internetu je více receptů jako samozřejmě na každé jídlo, ale já si recept trochu upravila a udělala jsem si SAMURAJE tak trochu po svém. Něco jsem přidala, něco jsem ubrala a výsledek byl naprosto skvostný oběd.


V hrnci jsem nechala zesklovatět na trošce oleje asi 6 malých cibulí, nakrájených na jemno. Potom jsem přidala na malé nudličky nakrájené hovězí maso a pěkně opekla ze všech stran.



Maso jsem osolila, opepřila a přidala sladkou mletou červenou papriku. Přidala jsem asi 3 lžíce rajského protlaku, přilila trochu vařící vody a dusila maso do měkka. Pořád jsem si hlídal, aby se mi voda nevyvařila, ale zase jí nesmělo být moc. Přeci jen to není klasický guláš.


Když bylo masíčko měkké, přidala jsem pár kapek worchestru a protože jsem doma neměla feferonky, které normálně vůbec nepoužívám, přidala jsem asi půlku malé lžičky harissy. Ale každý si tam samozřejmě může přidat co má rád. Feferonky - jaké a kolik je na každém. U nás se ostřejší jídla moc nevedou, protože můj žaludek je opravdu nevyhledává. 



Nechala jsem provařit a zázrak byl na světě. Jako přílohu jsem podávala americké brambory, ale rodina odhlasovala, že příště zkusíme s rýží.


Jak jsem již psala, SAMURAJ není klasický guláš, má být jenom maso se sosíkem !!!!


A tady jsem stihla jídlo jen tak tak vyfotit.........
Takže na přání rodiny zařazuji toto jídlo oficiálně mezi naše favority.

A to je dnes z mého kulinářského okénka vše.
Všem vám přeji krásný zbytek nedělního dne
vaše EvaLuna

2 komentáře: