Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 24. ledna 2015

MARTINSKÉ ROHLÍČKY

V týdnu někdo přinesl do práce na jídelnu stará čísla časopisu APETIT a jak jsme tak na obědě listovaly časopisy a nad některými recepty se nám doslova sbíhaly sliny, vybrala si kolegyňka recept na MARTINSKÉ ROHLÍČKY. A já jsem si vzpomněla, že mám doma v receptech také jeden letitý, vystřižený v dobách dávno minulých asi z nějakého kalendáře. Pravda je, že již několikrát spočinul můj zrak na tomto receptíku nalepeném na A4. Ano, byly doby kdy jsem měla v receptech pořádek. Ale abych neodbočovala od rohlíčků. Již v minulých příspěvcích jsem několikrát psala, že úplně nemiluji kynutá těsta, protože kynutí je běh na dlouhou trať a já mám raději recepty tzv. rychle odměř, ještě rychleji smíchej a upeč. No nicméně když už jsem rozhodla že je upeču tak je prostě upeču. A taky jo. Výsledek byl naprosto luxusní. Měkounké rohlíčky mizely rychlostí blesku, ale přeci jen jsem jich upekla 24 ks tak nám nějaké zbyly ještě ke snídani. Což je skvělé !!!!!




S těstem se krásně pracovalo ..............




Rozdělila jsem ho na polovinu, tady vidíte první půlku již rozkrájenou na měsíčky s makovou náplní



A tady již smotáno a potřeno rozšlehaným vejcem.................




Upečeno .............



A tady pokud by někdo chtěl recept.

MARTINSKÉ  ROHLÍČKY

500 g hladké mouky
80 g cukru
120 g tuku ( já jsem použila máslo )
2 žloutky
1/4 l mléka
1 droždí ( 42 g )
špetka soli

Cukr, tuk a žloutky utřeme do pěny. Z části teplého mléka, rozdrobeného droždí a lžičky cukru necháme vzejít kvásek. Mouku prosijeme do mísy, přidáme sůl a kvásek a pomalu přimícháme žloutkovou pěnu s tukem a cukrem. Těsto důkladně promícháváme a přidáváme zbylé vlažné mléko. Vznikne krásné lesklé těsto. Poté přikryjeme utěrkou a dáme na teplé místo kynout.

Mezitím si připravíme MAKOVOU NÁDIVKU

200 g mletého máku
1/4 l mléka
cukr dle chuti
špetka skořice
kdo bude chtít trochu rumu

Mletý mák povaříme v mléce a vmícháme ostatní přísady. Necháme vychladnout. 

A potom už jenom plníme těsto makovou náplní, stočíme do rohlíčku, potřeme vajíčkem a dáme péct do trouby. Já jsem pekla na horkovzduch při 175 stupních dozlatova. Horké jsem posypala moučkovým cukrem.

DOBROU CHUŤ !!!!

A to je dnes vše
přeji krásný sobotní večer
vaše EvaLuna




2 komentáře: