Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

úterý 5. listopadu 2019

Zima, tma a deštivo

Pořád se nemůžu srovnat se zimním časem. Včera jsem se dovlekla z práce domů úplně vyřízená a nedělala nic. Dnes jsem měla našlápnuto dodělat to nic co jsem začala včera, ale nakonec jsem se vybičovala ( a to doslova ) a mazala na zahradu přikrýt alespoň nějakou květenu. Letos mám chvojí dost, protože jsme ořezávali stromy a tak dostanou kytičky ochranu před zimou přímo pohádkovou.
Po zkušenostech z předchozích let mám keře a kytky raději zakryté, protože v zimě sněhu aby jeden pohledal a holomrazy nejsou pro zahradu to pravé ořechové.
Zahradničím po chvilkách, protože už je brzy tma.
Ze zahrady jsem šla ještě nakoupit a po příchodu domů začala vařit a péct.
A jsem z toho tak vyřízená, že zítra asi dodělám to nic co jsem začala dělat v pondělí.






Rychle a zdravě bylo dnes mé heslo. Těstoviny se šunkou a zeleninkou. Klepla jsem na to ještě dvě vejce a večeře byla opravdu za chviličku.


A tady pokus s novým receptem na perník, který jsem si trochu upravila.
Povrch mi zase popraskal, ach jo.
Chuť prý výborná.

Perníkové muffiny s brusinkami

1 hrnek pol. mouky
1 1/2 hrnku hladké mouky
1/2 PDP
1 prášek do perníku
2 PL kakaa
1 ČL skořice
3 PL medu
1 hrnek oleje
1 1/2 hrnku mléka - chce to vyzkoušet, já jsem nalila napřed jeden hrnek a potom jsem postupně dolévala až se mi těsto zdálo řídké tak akorát.
1/2 hrnku třtinového cukru
2 vejce
ořechy, brusinky nebo rozinky.

Do mísy nasypeme suché ingredience a promícháme.
Ve druhé míse smícháme olej, mléko, med a vejce a pořádně vyšleháme.

Potom postupně přidáváme mouku s cukrem a prášky do pečiva.
Nakonec přidáme ořechy, brusinky nebo rozinky. U nás rozinky nejsou v kurzu, takže brusinky byly jasná volba. Ořechy došly, tak jsem do těsta nasypala trochu mandlových plátků.

Já jsem pekla ve formě na biskupský chlebíček na horkovzduch při 150 stupních asi 40-45 minut.
A protože těsta bylo hodně, upekla jsem ze zbytku muffiny.
Výsledky pečení neseme zítra do práce ke snídani, takže budu za hvězdu a manžel za druhou.

Hezký večer všem
přeje vaše EvaLuna




Žádné komentáře:

Okomentovat