Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 11. března 2019

Jablečný mřížkový koláč

Všechny vás při pondělku zdravím.
O víkendu u nás bylo mega ošklivě, foukal vítr, pršelo, večer se vítr dokonce změnil ve vichřici.
Psa by do takového počasí nevyhnal.

A tak se peklo něco dobrého ke kávě. Při válení na gauči totiž jednomu vytráví. Fakt že jo, mám to vyzkoušený na vlastním já.

Zbytek jablek v lednici už volal po zpracování a tak jsem zpracovávala.

Těsto:
30 dkg hladké mouky
1,5 lžičky PDP
10 dkg moučkového cukru
špetka soli
20 dkg Hery
1 vejce
2 lžíce vlažné vody

Vypracujeme těsto a já doporučuji nechat ho v lednici  1-2 hodiny uležet, bude víc ztuhlé a půjde s ním lépe pracovat. To píšu hlavně pro sebe až se příště zase budu vztekat, že se mi těsto lepí na váleček a trhají se mi mřížky.

Náplň:
4-5 jablek
1 vanilkový cukr
cukr dle chuti
skořice
rozinky
nasekané vlašské ořechy

Mouku smícháme s práškem do pečiva, přidáme cukr, sůl a promícháme.
Poté přidáme na kostičky nakrájenou Heru, vejce a vodu. V robotu jsem nechala vypracovat těsto a dala ho do lednice ztuhnout.

Pekáč jsem vyložila pečícím papírem, ze 3/4 těsta jsem vyválela placku a dala do pekáče. Já jsem ještě těsto trošku posypala kokosem, nebo můžeme dát strouhanku, někdo přidává do jablek lžíci vanilkového pudinku.
Na těsto jsem dala jablka ( trošku jsem je vymačkala ) a ze zbylého těsto jsem udělala ( tedy spíš jsem se snažila ) mřížky.
Pekla jsem asi 35-40 minut při teplotě 150 stupňů na horkovzduch.




Po vytažení z trouby jsem mřížky ještě potřela máslem a ráno byl koláč připraven ke konzumaci.
Jablka přes noc krásně zvlhčila těsto a byla to opravdová mňamka.


Určitě jsem nepekla naposledy.
krásný pondělní večer všem
přeje vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Mřížkový koláč jsem už dlouho nedělala. Mám svůj recept a vypadá, že je podobné Tvému.
    Hezký den!
    Hanka(bavi-mne-to.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý recept mřížkový koláč jsem ješte nepekla určitě vyzkouším na mé vlastní já ;) přeji dny bez větru. Zdraví Jana

    OdpovědětVymazat