Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 17. listopadu 2013

Vepřové na pivě

Neděle je skoro za námi a od zítřka nám začíná zase pracovní kolotoč. A co jste dnes vařily dobrého k obědu ???? Já jsem měla kousek vepřového tak jsem si řekla, že ho udělám na pivě.Kdysi jsem tento recept našla na MIMIBAZARU   a už jsem ho dělala vícekrát a vždycky jsme si všichni pochutnali. Tak pokud se rozhodnete, že ho také vyzkoušíte přeji    DOBROU CHUŤ !!!!



Na oleji zpěníme dvě na drobno nakrájené cibule .......



přidáme plátky naklepaného a osoleného masa a pěkně orestujeme. Přidáme 1 lžíci kremžské hořčice
a zalijeme 1 1/2 dcl piva, jednou šlehačkou a vodou.



Dusíme pod pokličkou až nám maso změkne.
 Já jsem před dokončením přilila ještě jednu šlehačku, abychom měli dost "sosíku " a nechala provařit.



A protože byl čas když se vařily brambory a maso tak jsem k odpolední kávě upekla jablkové řezy s pudinkem.

Použijeme klasické těsto na štrůdl. Já mám náš rodinný recept po babičce.

Recept:
42 dkg hladké mouky
1 Hera
2 žloutky
2 pol. lžíce octa
10 pol. lžic vody
špetka soli

Náplň:
jablka ( nastrouhaná nebo nakrájená )
1 a 1/2  čtvrtlitrového hrnku mléka
1 vanilkový pudink
cukr


Těsto rozdělíme na dvě půlky. Z jedné půlky vyválíme placku a přeneseme na pečící papír na plech. Posypeme strouhankou, drcenými piškoty nebo kokosem. Já jsem dnes dávala kokos. Dáme jablka, která klasicky ocukrujeme a posypeme skořicí. Na to nalijeme vanilkový pudink a přikryjeme druhou polovinou těsta. Propícháme vidličkou a šup do trouby. Je to rychlé, dobré a většinou hned pryč. Nejlepší jsou řezy druhý den když se vytáhnou z lednice a pudink je krásně vychlazený.









Dobrou chuť a všem krásný zbytek víkendu
přeje  EvaLuna

2 komentáře:

  1. Téda, ty jsi pilná hospodyňka:-)
    My dnes segedín a bez koláče:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Segedín my taky můžeme ............a pilná ??? to ani náhodou

      Vymazat