Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 24. listopadu 2013

Králík na smetaně s bramborovým knedlíkem

Dnes byl u nás k obědu králík. Kde jsou ty doby, kdy je pěstoval můj zlatý dědeček a vždycky když je zabíjel tak říkal, zabíjím králíka, přijeď si. Ale vzhledem k tomu, že jsme měli králíka poměrně často tak jsem mu říkala že ho nechci, protože jsme jich byli přejezení.
Přesně jako v Slunce, seno .......... už zase králík !!!! Jako člověk mladý a nezkušený jsem si nevážila ani domácích králíků, ani domácích vajíček. Jak bych byla dnes za tento tenkrát samozřejmý proviant vděčná.
Ale teď už se snad k tomu receptu jak ho děláme my dostanu.
Je to opravdu jednoduché. Naporcovaného králíka osolíme a dáme do pekáče, nakrájíme na jemno dvě cibule a králíka jí posypeme. Zalijeme 2-3 šlehačkami a dáme kousek másla. Přiklopíme poklicí nebo alobalem a šup do pece. Pečeme do změknutí. Potom ještě odklopené maso necháme aby chytlo barvu. Podáváme s bramborovým knedlíkem a co je důležité, s kyselou okurkou. A to je všechno.




Jestli se vám zdá že je toho králíka nějak hodně tak ten zbytek není králík, ale kuřecí prsa, která jsem rozpůlila a pekla společně s králíkem, aby bylo ještě na zítra k obědu




A protože bylo dnes opravdu ošklivě, upekla jsem ještě MŘÍŽKOVÝ KOLÁČ, aby bylo něco k čaji.

1/2 kg pol. mouky
do mouky nasypeme 1 kypřící prášek do pečiva, nasekáme 1/2 Hery, přidáme 10-15 dkg moučkového cukru a 1 vanilkový cukr. Dále přidáme 1 vejce, citronovou šťávu ( já jsem dala z půlky citronu ) a přidáme necelý bílý jogurt. Těsto rozdělíme na dva díly. Větší díl rozválíme na plech nebo do koláčové formy, potřeme marmeládou a na ni dáme tvaroh.
1 tvaroh
1 žloutek
moučkový cukr
vanilkový cukr
zbytek bílého jogurtu
mléko

Ze zbytku těsta uděláme mřížky a pečeme zvolna v troubě.


Příště ho udělám v koláčové formě jako vždycky, aby byl vyšší .........

Přeji vám všem pěkný zbytek neděle a dobrý start do nového týdne
Vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. ...tak na toto by jsi mě ukecala...super...a vztah ke králíkům jsem díky dětství měla stejný...dnes je pro mne králík vzácnost...krásný den...Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano přesně, člověk si toho začne vážit až když to nemá ...............

      Vymazat