Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 28. října 2013

TIRAMISU

Musím se nad sebou zamyslet. Už dlouho jsem nic nepekla, protože jsem usoudila, že na tu chvíli než se to sní to nemá cenu. Ale v poslední době jsem tak nějak zase oprášila knihu receptů a zásobuji rodinu sladkými moučníky. Zatím si nestěžují .........A než začnou tak mě moje vášeň zase opustí a bude vymalováno. Ale dost řečí. Včera jsem sice pekla mrkvový koláč, ale jak jsem psala výše tak to za to ani nestálo. Ráno jsem si urvala ke snídani poslední dva kousky, ale zase musím uznat, že to bylo jistě proto, abych si za odměnu mohla umýt prázdnou koláčovou formu. Moje rodina je v tomto směru ke mě velmi ohleduplná ............ Na co myčku, máme mamičku, že !!!! Ale zpět k pečení. Odpoledne přišla na drb kamarádka a tak to pečení proběhlo rychle a velmi příjemně.

Dostala jsem recept na TIRAMISU no už to bude nějaký ten pátek a bude jich určitě hodně, ale dnes jsem se konečně vybičovala a upekla ho !!!!



Já osobně nemám ráda recepty, které obsahují vejce bez tepelné úpravy. Nevím proč, ale tak nějak mě to neláká, protože za vším vidím salmonelu. Prostě u mě přes to nejede vlak. Ale tohle TIRAMISU splňuje moje požadavky a ještě je výborné.


Tedy snad bude, protože musí vydržet v lednici do zítřka, aby se proleželo.

A tady je recept, kdyby náhodou ..........

TIRAMISU

4 vejce
20 dkg krystalového cukru
utřeme do pěny

přídáme

20 dkg polohrubé mouky
1 lžička prášku do pečiva

Smícháme a dáme péct na 15 až 20 minut do trouby ( já jsem pekla na 150 st. asi 20 minut )
Po vyndání z trouby necháme piškot vychladnout !!!

Mezitím uvaříme asi 200 ml rozpustné kávy a necháme trochu zchladnout. Přidáme 2-3 lžíce rumu.

A jdeme na krém:
2 ks pomazánkového másla ( bez příchuti )
2 ks smetany ke šlehání ( já jsem přidala  pro jistotu trošku ztužovače do šlehačky  )
15-20 dkg moučkového cukru ( já jsem dala 18 dkg a zdálo se mi to dost sladké až až )

Smetany jsem vyšlehala spolu se ztužovačem a potom jsem přidala pomazánková másla a prosátý moučkový cukr.

Vychladlý piškot prolijeme kávovou " polevou ". Já si vezmu polévkovou lžíci a postupně piškot polévám.
A potom pomažeme krémem a posypeme Grankem nebo kakaem.
Necháme uležet do druhého dne.

Děkuji všem za návštěvu a přeji krásný pondělní večer
zdraví EvaLuna


2 komentáře: