Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 13. října 2013

Francie a francouzský Chinois

Příští týden jede můj druhorozený synek na poznávací cestu do Paříže. Samozřejmě mu to přeji, ale také mu tak trošku závidím. Sice jsem v roce 2009 v Paříží byla, ale klidně bych jela zase. Paříž je nádherná !!!!
Nám se ještě k tomu povedlo počasí a bylo to prostě super.
Fakt, že si stejný čas vybrala k návštěvě asi půlka Japonska jsem brala tak nějak s klidem v duši.
Nejhorší to bylo v Louvru, který i když je poměrně velký s japonskou invazí asi tak úplně nepočítal.
Ale Monu Lisu jsem viděla a to bylo to hlavní. No a aby mi to nebylo líto upekla jsem  alespoň francouzský máslový koláč Chinois podle receptu, který jsem našla na MMB čímž Ivaně N. děkuji.





Tady kousek od MOULIN ROUGE začala naše cesta Paříží ..........




další zastávkou byl chrám SACRE-COEUR na Montmartru




u SACRE-COEURU jsme byli brzo ráno tak byla Paříž ještě v mlžném oparu. Ale výhled parádní.
Potom šup na metro a stanice Vítězný oblouk. Vítězný oblouk je prostředním ze tří oblouků tvořících tzv. Velkou osu. Oblouk je vysoký 50 m a je bohatě zdoben různými reliéfy a erby.



Byli jsme stateční a vydupali pěkně po svých nahoru ....... ono vám taky nic jiného nezbude když je před vámi 100 lidí a za vámi dalších 200. A tak šlapete a šlapete a najednou když už nemůžete jste nahoře

 ten výhled stojí za to


a tady u Seiny nás nabral autobus a jeli jsme se ubytovat. Bylo na čase. 
Potřebovali jsme si odpočinout. Druhý den nás čekal  Louvre.




Louvre patří k největším muzeím na světě a denně ho prý navštíví asi 15.000 lidí. Souhlasím.
Je to bývalé sídlo francouzských králů a leží na pravém břehu řeky Seiny.



fotek z Louvru mám asi 100 tak jen pár jako důkaz, že jsem tam opravdu byla....






 před obrazem Mony Lisy byla samozřejmě největší tlačenice, ale protlačila jsem se ............
překvapilo mě, že je obraz docela malý ...............


no a když se do té Paříže hned tak nepodívám tak alespoň francouzský máslový koláč.



těsta se mi zdálo hodně tak jsem ho raději dala na menší pekáč a dobře jsem udělala


byl a už není



Děkuji za návštěvu přeji krásný zbytek víkendu
Zdraví EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat