Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 20. října 2013

Versailles a Mandarinková buchta

Versailles, rozlehlý a luxusní zámek, který nechal francouzský král Ludvík XIV přestavět z původně loveckého zámečku svého otce na rozlehlý zámecký komplex kam nechal později přesunout celý dvůr z pařížského Louvre. Již při pohledu na zlatou vstupní bránu mě doslova přecházel zrak.







 zlato kam se podíváš ........



královská ložnice




ložnice královny, v této ložnici prý přišlo na svět celkem devatenáct princů a princezen ..........


pohled ze zahrad, kterými je Versailles proslulá. Okna bych tam tedy v žádném případě mýt nechtěla ...



zahrady jsou nádherně udržované ..........





spousta nádherných vodotrysků ........





A jak jsem tak vzpomínala tak mě začala honit mlsná. Mandarinkovou buchtu už jsem nedělala hodně dlouho a přitom je jednoduchá a výborná.

Na těsto si připravíme:
20 dkg polohrubé mouky
20 dkg moučkového cukru
1 dcl oleje
1 dcl vody
3 vejce
prášek do pečiva

Vše promícháme a upečeme.



3-4 mandarinkové kompoty
2 šlehačky vyšleháme se 2 ztužovači
2 zakysané smetany do kterých přidáme 1 vanilkový cukr a 1 lžíci moučkového cukru

Vše smícháme.

Na upečený a vychladlý korpus dáme okapané mandarinky ( já jsem měla jenom 2 kompoty mandarinek tak jsem přidala broskve ). Navrch dáme vyšlehanou šlehačku se zakysanou smetanou a posypeme skořicí nebo kakaem nebo nastrouhanou čokoládou. Já sypu skořicí, ale každý má rád něco jiného. A potom dáme na lednici zámek, protože se má buchta rozležet alespoň 3 hodiny, nejlépe samozřejmě přes noc.


mandarinky jsou na tuto buchtu nejlepší a opravdu s nimi nešetříme, čím více tím lépe


posypáno skořicí


takhle to vypadá když se buchta nenechá uležet v lednici, ale na chuti jí to neubírá


A to je vše. Přeji krásný zbytek neděle.
Děkuji za návštěvu, zdraví 
EvaLuna

2 komentáře: