Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 17. listopadu 2018

Jablečný drobenkový koláč

Jak jsem psala v minulých příspěvcích, jsme teď tak trošku zavaleni jablky. A tak jsme včera moštovali a dneska jsem upekla buchtu. A protože jsem popleta, spojila jsem si dva recepty.
Výsledek - luxusní.
Původně jsem totiž chtěla dělat karlštejnský koláč, ale říkala jsem si, že při mém štěstí nedostanu buchtu z pekáče. A tak jsem volala sestřence pro radu.  Jenže už jsem měla částečně smíchané těsto na koláč a tak mi nezbylo nic jiného, než doplnit zbytkem receptu z druhého koláče. Výsledek je něco mezi drobenkovým a karlštejnským koláčem.



Recept zde:

1 hrnek krupice
1 hrnek hladké mouky
3/4 hrnku cukru krystal
1 prášek do pečiva
10 dkg Hery
1 vejce


Uděláme těsto hodně podobné drobence.
Do vymazaného a hrubou moukou vysypaného pekáčku nasypeme těsto ( asi 2/3 ) a rukou trošku upevníme.

Na těsto dáme:

1 1/2  tvarohu ve vaničce ( dávám obvykle polotučný )
Můžou být i dva, ale já budu zítra péct koláč znovu, tak jsem si tvaroh rozdělila.
1 vejce
1 vanilkový cukr
1-2 lžíce cukru

Promícháme metličkou a lžící naneseme na těsto.

Na tvaroh naneseme nastrouhaná jablka  ( cca 5 -6 ks podle velikosti ) do kterých jsme si přidali skořici a jeden vanilkový cukr ( pokud budou kyselejší jablka, samozřejmě osladíme dle chuti )  zasypeme zbytkem drobenky a úplně nahoru nastrouháme máslo. Pekla jsem na horkovzduch při 150 stupních asi 40 minut. Kdo chce, může po vychladnutí koláč ještě posypat cukrem.

Hezkou sobotu přeje a všechny vás zdraví
vaše EvaLuna

1 komentář: