Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 6. května 2018

Tak trochu jako Sherlock Holmes

jsem si připadala při pátrání po původu keře, který mi roste na zahradě. Aby nedošlo k mýlce, tu zahradu jsem s keřem koupila, ale nikdy nebyl čas pátrat po jeho původu. To jenom abych nevypadala jako že si něco zasadím a potom nevím co jsem si to vlastně koupila. Dobře, u některých kytiček to tak samozřejmě je, ale to se tak úplně nepočítá. Kupuji podle krásy a ne podle názvů.

Až loni jsem se jen tak letmo zamyslela co mi to tam vlastně roste, protože jsem koupila švestku a potřebovala jí někam  zasadit. Přiznávám, že pokušení že to neznámé TO vykopu ze země a na jeho místo zasadím švestku bylo celkem silné. Nakonec zvítězila lenost.
Keř zůstal na svém místě a mě zase teď na jaře začalo vrtat hlavou co to tam mám vlastně za zázrak.

A světe div se, on to tak trochu zázrak je. Z neznámého keře se vyloupla

ARÓNIE, neboli černý jeřáb



 Loni mi všechny bobulky sklidili ptáci, letos jsem pevně rozhodnuta se nedat a o úrodu bojovat .
Uvidíme, kdo bude úspěšnější😁
Co jsem četla na internetu, má arónie samá nej. Hodně minerálů, vitamínů a antioxidantů.
Z plodů jsou prý výborné zavařeniny i šťáva. Tak uvidíme, jestli bude letos zdravá naše rodina, nebo ptáci v širokém dalekém okolí.

Přeji vám krásný zbytek neděle
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Nám jedna aronie roste u sousedů na mezi. Na podzim mám povoleno ji očesat a dělám z ní džem, (viz tady http://werka13.blog.cz/1611/aronie ) - mám ho moc ráda jako přidavek do bílého jogurtu.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za recept, určitě vyzkouším jestli tedy bude z čeho. Hezký den

      Vymazat