Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 29. června 2014

Borůvkový koláč

V pátek jsem se vybičovala a navštívily jsme s kamarádkou les. Vyzbrojeny kyblíky jsme vzaly les útokem a nasbíraly borůvky na koláč Ještě zbylo tak zbytek zavařím, aby bylo něco na zimu. Milujeme borůvky. A taková merenda s lívancemi je lahoda nevídaná. A tak byla po obědě mňamka na zahradu ke kávičce.
Recept jsem našla na blogu u Blanky a ta zase u Alis. Takže holky děkuji za inspiraci.


 Recept tady:

1 hrnek pol. mouky
1 kelímek zakysané smetany
1/2 hrnku oleje
1/2 hrnku cukru
1 vejce
1 prášek do pečiva

Vejce jsem vyšlehala s cukrem do pěny, přidala jsem zakysanku, olej a naposledy mouku s práškem do pečiva. Těsto nalít do koláčové formy, nahoru nasypat borůvky a na borůvky drobenku. Šup s tím do pece na 175 stupňů asi 20 minut, potom jsem dopékala na 150 stupňů asi dalších 10 minut. A dobrota byla na světě. Bohužel jenom na chvíli.

K obědu byla rychlá omáčka z krůtího masíčka s rýží.


Manžel měl v týdnu svátek a tak jsme ho vyrazili oslavit  i se synem na LIPOVKU. Nebyla jsem tam 24 let. A musím říct, že jsem byla moc a moc příjemně překvapená. Obsluha příjemná, jídlo výborné. Určitě zase brzy zopakujeme. Moc se nám tam líbilo a hlavně chutnalo.







Mohli jsme si sednout dovnitř, ale seděli jsme venku. Zahrada voněla květy, vše krásně upravené. Radost pohledět.






A než jsme se nadáli tak nám přinesli tuhle nádheru. Telecí masíčko. Já jsem měla pod vaječnou krustou a na kari, kluci si dali také telecí, ale se zapečeným chřestem. Příloha hranolky, ale já vzhledem ke svým potížím se žlučníkem jsem si dala jako přílohu zeleninu na másle. A neprohloupila jsem. Bylo to výborné.





 Když jsme dojídali tak začalo pršet. Nám to nevadilo, protože slunečník skvěle plnil i funkci deštníku. A potom s plnými bříšky směr domov. Pokud jste někdo z okolí Plzně tak LIPOVKU opravdu doporučuji. Je to v lese, všude božský klid. Pro děti trampolína, prolézačky a další atrakce. Ale ty jsem vzhledem k našemu věku nějak detailně nezkoumala. Pokud by měl někdo zájem prohlédnout si jejich stránky dávám sem odkaz:
http://www.lipovka-hotel.cz/

A to je z našeho sobotního dne vše.
Všechny vás zdravím
vaše EvaLuna





2 komentáře:

  1. Mě ty borůvky sbírat nebaví .... ale koláč bych si dala:-)))

    OdpovědětVymazat