Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 8. června 2014

V hlavní roli RÝŽE

Jak jsem již několikrát zmínila, najeli jsme doma na režim RÝŽE na 100 + 1 způsob.  Musím říct, že jsme se do tohoto způsobu stravování opřeli plnou silou. Tedy hlavně já, protože to musím samozřejmě vymyslet a uvařit A tak máme rýži s omáčkou jako třeba v sobotu nebo s krůtím masem jako dnes. Řekla bych, že rýži máme tak často, že uvažuji na zahradě o založení rýžového pole. Už se tam vidím se slamákem na hlavě jak se brodím ve vodě. Ale zatím jsem pouze ve fázi plánování a dál chodím zbaběle nakupovat rýži do supermarketů.

A tak byly v sobotu dušené hovězí plátky s rýží. Na trošce oleje jsem zpěnila cibulku a na ni jsem dala na kostičky nakrájenou slaninu. Orestovala jsem a vyndala z hrnce. Plátky jsem naklepala, osolila, opepřila a dala osmahnout. Když chytily tu správnou barvu a pustily šťávu tak jsem přidala sladkou papriku a trošku kari. A dusila jsem je až se z nich kouřilo.Příloha jak jinak rýže - jasmínová.



V neděli jsem oběd pojala jako rychlovku, protože jsem chtěla jít na zahradu nachytat nějaký ten  bronz když už jsou ty tropy. Vypadám jako ředitel vápenky a mojí bledou tváří bych mohla strašit ptáky na poli. A tak jsem jenom na trošce oleje osmahla na kousky nakrájené krůtí maso, osolila, opepřila, zalila troškou vody a dusila ve vlastní šťávě. Když bylo maso skoro hotové, přidala jsem zeleninu a ještě chvilku dusila. Zakápla jsem to troškou Solamylu rozmíchaného ve vodě, nechala provařit a bylo hotovo. A příloha ???
To neuhádnete, RÝŽE.



Je zvláštní, že zatímco si rodina pochvaluje jak se zdravě stravujeme, mužská populace naší rodiny dokonce hlásí úbytek váhy, já samozřejmě ani deko. A tak jsem jim aby zase něco nabrali a nevypadali, že je trápím hlady v sobotu upekla štrůdl, který jsem nestihla ani vyfotit a dnes jsem upekla MRKVOVOU BUCHTU S CITRONOVOU POLEVOU. A byla moc dobrá, dostala jsem pochvalu před nastoupenou jednotkou.




Že bych mohla buchtu vyfotit mě napadlo těsně předtím, než jsem ji začala dolovat z pekáče.


A tady již je kousek připravený ke kávě.

A recept je tady:

2 hrnky polohrubé mouky
1 1/2  hrnku cukru ( dávala jsem hnědý )
4 vejce
2 1/2 hrnku na jemno nastrouhané mrkve
1 necelý hrnek oleje
1/2 kávové lžičky soli
2 kávové lžičky sody bicarbony
2 kávové lžičky mleté skořice
3 polévkové lžíce pomerančové marmelády.
Tu jsem neměla tak jsem tam dala rozmixovaný pomeranč

Suché přísady jsem smíchala dohromady, vejce jsem ušlehala s olejem a potom jsem přidala rozmixovaný pomeranč. To vše jsem vlila do mouky a jako poslední jsem přidala mrkev. Pořádně promíchala a vlila do pekáče vystlaného pečícím papírem. Šup s tím do trouby vyhřáté na 180 stupňů na 15 minut a potom jsem dalších 20 minut pekla při teplotě 150 stupňů. Po vychladnutí jsem pomazala citronovou polevou.

A to je z mého víkendového snažení vše.
Všechny vás zdraví EvaLuna



2 komentáře:

  1. Tak v první chvíli jsem myslela, žes i ten koláč dělala z rýže:-D:-D
    Rýži bych taky mohla pořád, jen manža je barmborový, tak musim střídat:-) A o víkendu jsme to vystřídali na knedlíky:-))))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AJKO myslím, že tímhle tempem dojde i na koláč z rýže.

      Vymazat