Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 16. února 2020

Habešan a Margot bábovka

všechny vás zdravím při nedělním večeru.
Habešan je i přes svůj honosný název vlastně perníkový závin s povidly a vlašskými ořechy.
V pátek večer jsem i přes nastupující lenost zadělala těsto a v sobotu upekla.  Je to výborný !!!
Druhý den, když jsem vyndala chudáky poslední čtyři  kousky zabalené do alobalu byly ještě lepší.
Těsto se krásně proleželo a připomínalo vánoční perníčky jenom s tím rozdílem, že tady byly navíc ještě výborný domácí hruškový povidla a vlašáky rozklepané přes mikrotenový sáček paličkou na maso.




Za 20 minut upečeno, něco rozdáno, něco snězeno k odpolední kávě.

Recept je v níže uvedeném odkazu:
https://www.toprecepty.cz/recept/17444-habesan/

Já si jenom pro sebe dovoluji připsat, že jsem záviny rozvalovala na pomoučené pracovní desce přes potravinovou fólii, pomazala rozšlehaným vajíčkem a propíchala vidličkou, aby mi při pečení nepraskly.

A protože jsme záviny stihli sníst, pekla jsem dnes bábovku z čokolády Margot.
A ta vypadá taky dobře. Dělala jsem podle receptu, jen jsem 3 lžíce rumu nahradila mlékem.
Je možné vymazat formu olejem a vysypat kokosem nebo přidat ořechy, ale to zkusím až příště.

https://www.toprecepty.cz/recept/15406-babovka-margot-ktera-se-vzdy-povede/


Název opravdu nelhal, já jsem si chtěla vyzkoušet co se stane když moji novou formu kterou jsem vyndala po x letech nevymažu.
Stalo se to, že příště už budu vědět, že vymazat chce. Hlavně že jsem si kvůli tomu koupila olej ve spreji, na který jsem samozřejmě v tu chvíli ani nevzdychla.



Tahle forma má bohužel velký průměr a skoro všechny bábovky jsou i po upečení moc nízké.
Už asi vím co budu chtít k narozeninám ....................

Hezkou neděli všem přeje vaše
EvaLuna

1 komentář: