Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 2. března 2020

Mrkvová bábovka v ohrožení

Všechny vás zdravím. Na víkend jsem měla naplánovanou mrkvovou bábovku. Koupila jsem si totiž novou bábovkovou formu a bylo třeba ji hned vyzkoušet.
Jenže upečte bábovku když vám chybí mouka. Vzhledem k tomu, že si nedělám žádné velké zásoby ve spíži, vyrazila jsem do obchodu pro mouku, hladkou. Štěstěna mi byla nakloněna, sehnala jsem poslední kilovku. Z čeho budu péct příště pokud obchod nenaskladní je ve hvězdách. U nás byla ve čtvrtek mouka jen hrubá, polohrubá a po mém nákupu i hladká mouka byla zcela vyprodána. Ach jo.
Lidé si dělají zásoby ve velkém, mizí těstoviny, rýže, mouka a někde i balená voda. My obyvatelé paneláků máme spíže malé,  nákup deseti kilovek mouky od každého druhu je nemyslitelný.
Kdybych do toho měla přidat ještě nákup olejů, rýže a ostatních trvanlivých potravin, musela bych asi vystěhovat sousedku do sklepa a obsadit její špajzku. A tak doufám, že lidé co měli potřebu nákupu ve velkém již mají nakoupeno a my ostatní smrtelníci si budeme moci tu naši kilovou potřebu normálně koupit. Hrozba koronaviru je všude,  respirátory, roušky a antibakteriální gely jsou nedostatkové zboží. A myslím, že bude hůř.
Ale tentokrát vše dobře dopadlo a mrkvová bábovka je na světě.




Bábovka je krásně vláčná, po použití oleje ve spreji se vyklopila na první dobrou.
Je sice nižší, ale je samozřejmě možnost upéct ji z dvojité dávky. Mně na vyzkoušení stačila jedna.
Je opravdu výborná !!!
Recept jsem náhodou objevila na blogu " Na skok v kuchyni ", čemuž autorce mnohokrát děkuji.

https://www.naskokvkuchyni.cz/recept-mrkvova-babovka/

O víkendu jsem náhodou shlédla jeden díl pořadu Peče celá země a smekám před odvahou a umem všech účinkujících. A teď když už mám tu novou formu, chtěla bych vyzkoušet jednu nebo dvě bábovky podle receptu použitých v soutěži. Tedy pokud seženu mouku !!!

Krásný pondělní podvečer všem přeje
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Evi, bábovka je krásná a asi i chutná!
    Ani jsem si nestihla všimnout, že lidi kupují potraviny a roušky a pod. Mám hodně jiných starostí.Ale v sobotu odpoledne mi kamarádka jednu malou bábovku upekla a dovezla.
    Talíř by se líbil dceři, má ráda modrou barvu.Jiřina z N.
    novatrvalkadahlia.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, zítra peču mrkvový koláč s citronovou polevou. Už jsem vícekrát pekla z mrkve a vždy to bylo výborné. Máte překrásný modrý talíř pod bábovkou. A k tomu nakupování. K čemu by mi bylo 10 kg mouky nebo rýže. To chci snad následně prodávat za nějaké šílené ceny nebo za pár měsíců naplnit kontejner s odpadky? Někteří lidé nemají mozek a chovají se nevhodně. Spíš by se měli zaměřit na sebe, aby zbytečně netrajdali venku a případně se sami nenakazili nebo neohrozili jiné lidi. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat