Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

úterý 31. března 2020

Ovesné sušenky

Všechny vás zdravím. V době karantény, kterou naše rodina opravdu dodržuje nás honí mlsná.
Jako hodně. Peču často a zatím jsme všechno snědli s velkou chutí. Chodíme zatím všichni do práce a tak je čas na pečení pouze o víkendech. Hodně jsem omezila nákupy a tak většinou mrknu do lednice a peču z toho, co v ní najdu, naučila jsem se poměrně dobře improvizovat a to se taky počítá.
Na nákupních seznamech budu muset ještě zapracovat, protože většinou až doma zjistím, co všechno jsem zapomněla koupit. Sice si píšu všechno na lísteček, ale znáte to.
A protože receptů je všude dost a dost, peču všechno co se mi líbí. Už to také začíná být na našich postavách vidět. Nebo jenom  potřebujeme cukr, aby se z toho, co se u nás teď děje jeden nezbláznil. Karanténa, roušky, rukavice ( které nejsou ), dezinfekce ( která není ), omezený pohyb.
Je toho celkem dost na co si musíme začít pomalu zvykat, ale pokud to pomůže, jsem pro.

Popravdě ale vyhlížím den, kdy se vše vrátí do starých kolejí a COVID-19 bude něco, na co budeme vzpomínat jako na hrozný sen.

Dnes byla v plánu zahrada. Počasí se mi ale postaralo o překvapení v podobě celkem hustého sněžení. Jako teď, koncem března ??? A já mám připravené hyacinty že je zasázím do záhonu.
Nechala jsem je zatím raději doma, protože nevím, kdo by dnes na zahradě zmrznul jako první.

Našla jsem recept na ovesné sušenky. V sobotu upekla.

Jsou výborné. Na talíři už je jich jen pár a myslím, že nedožijí konce týdne. A to je dobře.




A kdo by si je chtěl v domácí karanténě upéct, tady je recept.

Ovesné sušenky:

80 g ovesných vloček
70 g moučkového cukru
50 g Hery
100 g hladké mouky
1 vejce
trochu soli
trochu skořice
prášek do pečiva ( 1 celý na tři dávky )

Byla jsem líná přepočítávat recept kvůli prášku do pečiva a tak jsem sušenky upekla hned z trojité dávky.

Těsto jsem smíchala dohromady a rukou namočenou ve studené vodě dělala na plech vyložený pečícím papírem kuličky.  Potom jsem je vidličkou rozpatlala na placičky a upekla do zlatova. Kdo by chtěl, může z kuliček udělat vyšší hrudky, vařečkou udělat důlek a plnit marmeládou. Fantazii se meze nekladou.

Dobrou chuť a hlavně hodně zdraví všem přeje
vaše EvaLuna

1 komentář:

  1. Miluji ovesné sušenky!! :-). U nás nyní vedou Koka sušenky, manžel je jí rychlostí blesku.
    Ála

    OdpovědětVymazat