Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 9. února 2020

Rychlé skořicové šneky

Včera se mi v kuchyni nedařilo, prostě byl jeden z těch dnů kdy by bylo nejlepší namazat rodině chleba s máslem. A přitom to začalo úplně nevinně. Na oběd měl přijet syn s přítelkyní, a tak jsem chtěla upéct něco dobrého ke kávě. Zvolila jsem klasiku, mřížkový koláč. No nedařilo se, těsto mi přišlo takové tuhé, prostě divná konzistence. Sice jsem ho naředila trochu mlékem, ale asi to nestačilo. A protože mně tlačil čas,  těsto jsem rozválela, naplácala nahoru tvaroh a udělala mřížky. Dala do trouby a čekala. Z trouby jsem vytáhla něco ne úplně lahodící oku, mřížky mi strašně nakynuly a ještě jakoby nepřilnuly ke koláči, prostě hrůza, kterou jsem ovšem z nějakého důvodu viděla jenom já.
Potom jsem dala péct maso, krkovice na zelenině a jak tak najednou koukám do trouby, zjistila jsem, že nic nevidím. Praskla žárovka. Jo, to se opravdu hodí. Poradila jsem si, musela jsem sice troubu otevřít a kontrolovat, ale dalo se. Tedy jen do doby kdy jsem sundala poklici a poodešla jinam.
Stačila chvilka a protože bylo maso těsně před dokončením, chytlo takovou trošku opálenou ( ne spálenou ) barvu. Rodina se shodla, že je lepší maso víc pečené než syrové a tím moje nářky nad řekněme hodně upečeným masem utnula. Ale to ještě nebyl všem patáliím konec. Připravila jsem domácí pizzu, na kterou jsem použila listové těsto. A tak si tak peču, přes tmu v troubě kontroluji a když se mi zdála pizza krásně pečená, vyndala jsem ji. Teprve při krájení jsem zjistila, že není zespodu pečená dost. Takže znovu do trouby, ale už mi přišlo, že to nebylo ono.
Prostě den blbec v kuchyni.
Ale abych se vrátila konečně k těm šnekům. V týdnu jsem objevila v Coopu chlazené kynuté těsto.
Upekla jsem z něj skořicové šneky, které byly časově naprosto nenáročné a byly výborné.
A tak jsem po nezdaru z mřížkovým koláčem chtěla rychle upéct je. Sáhnu do lednice pro těsto a hádejte co jsem vytáhla ? Další listové těsto !!! Prostě těsta ležela v chlaďáku vedle sebe a já jsem asi omylem sáhla vedle.
A tak se šneky konaly až dnes. Ráno jsem šla koupit těsto - měli poslední. Asi mě bylo tomu nahoře líto nebo se nemohl dívat na to, jaké jsem kopyto. A víte jak dopadl mřížkový koláč ? Snědl se skoro celý, v lednici zbyly dva kousky.






Takže klasika, těsto jsem namazala rozpuštěným máslem, posypala hnědým cukrem smíchaným se skořicí, zarolovala a nakrájela na kousky. Ty jsem ještě potřela máslem a posypala cukrem.
Dala do již svítící trouby a upekla do zlatova. Upečené šneky jsem potřela zbytkem másla a bylo hotovo. Zítra budou ke snídani do práce.

Blíží se k nám orkán Sabine, v noci bude asi pěkně foukat. Předpovědi nejsou dobré, orkán bude asi více nebezpečný než se očekávalo. Přeji nám všem, aby škody, které napáchá nebyly velké.

Hezký zbytek neděle vám všem
přeje vaše
EvaLuna

3 komentáře:

  1. A tak to také znám - tzv. DEN BLBEC.
    Tak ať už se dlouho Evo neobjeví :o).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo děkuji, snad ne, protože jestli ano, dojde na ten chleba s máslem. Na tohle prostě nemám nervy. Děkuji za komentář a přeji hezký večer

      Vymazat
  2. Do you realize there is a 12 word phrase you can say to your man... that will induce deep feelings of love and instinctual attraction for you deep inside his heart?

    That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, look after and guard you with his entire heart...

    12 Words That Fuel A Man's Desire Response

    This impulse is so built-in to a man's genetics that it will drive him to try better than ever before to take care of you.

    Matter-of-fact, fueling this influential impulse is absolutely essential to getting the best ever relationship with your man that as soon as you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You'll immediately find him open his heart and soul for you in a way he's never expressed before and he'll identify you as the one and only woman in the galaxy who has ever truly fascinated him.

    OdpovědětVymazat