Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 11. července 2016

Když lívance, tak ze špaldy

Chtěla jsem je zkusit, protože se po kurzu hubnutí snažím vyhýbat pšeničné mouce. A protože rodina nepozná špaldovou mouku ani kdyby do ní narazila, mohla jsem si dovolit malé experimentování. Dostali jsme totiž misku borůvek, a k " merendě " jsou lívance více než vhodné.

Takže pokud je někdo chce zkusit, tak hurá do nich.
A tady je recept:

1/2 litru mléka
1/2 balení čerstvého droždí
1 vejce
špetka soli
350 g špaldové mouky celozrnné

Mléko jsem zahřála, odlila zvlášť do hrnečku, do kterého jsem přidala cukr a kvasnice. Trošku jsem posypala moukou a nechala vzejít kvásek.
Mezitím jsem si v trošce mléka, které jsem si odlila rozšlehala vejce, trošku osolila a pomalu postupně přisypávala mouku a přidávala zbylé mléko. Tím se vyhneme žmolkům, které se potom špatně rozmixují. Jako poslední jsem vmíchala kvásek. Pěkně promíchala a dala kynout. Za půl hodinky těsto krásně vykynulo a mohlo se jít na výrobu lívanců. Smažila jsem na trošce oleje na pánvi, lívanečník nevlastním. Potom jsem je posypala cukrem smíchaným se skořicí. Máme to tak nejraději. A k tomu borůvková merenda a blaho je na světě.....




Borůvky jsem rozmixovala s mlékem, přidala jednu 12% šlehačku, trošku osladila a bylo hotovo.
Nejlepší je vychlazená z lednice.



A to je k naší včerejší svačině všechno ....
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat