Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 3. července 2016

Den blbec .... a kynutý broskvový koláč

Určitě to také znáte. Někdy se prostě nedaří a nedaří. A mně se dnes opravdu nedařilo. Když jsem při obědě chtěla udělat volská oka jako přílohu, spadlo mi jedno vejce na podlahu. Takže všechno sebrat do ubrousku a vytřít znečištěný kus podlahy. Když se mi konečně všechna vejce podařilo plácnout na pánev, šup, rána a kus z jednoho vajíčka letěl na digestoř. Tak jsem vzala papírovou utěrku abych to otřela, jeden konec chytil od plamene hořáku, takže jsem musela hodit utěrku rychle do dřezu a nalít na ní vodu. A protože se mi toho asi zdálo málo, rozhodla jsem se, že upeču něco s broskvemi. Můj muž včera přinesl z Makra celé plato.
Našla jsem tedy na internetu recept, zkontrolovala co z ingrediencí se nachází doma a pustila se do výroby. No co si budeme říkat, koláč jsem propichovala špejlí a pořád na ní zůstával tvaroh. Když už se mi zdál pečený vyndala jsem ho z trouby a jela na zahradu. Tam se mi nic kromě toho, že jsem si hnula se zády nestalo. Když jsem dorazila domů a chtěla koláč nakrájet tak jsem zjistila, že jsem ho tam mohla nechat o něco méně. Chlapi ale svorně tvrdili, že je dobrý. Tak snad zítra k snídani bude.







A tady kdyby někdo chtěl recept:

KYNUTÝ BROSKVOVÝ KOLÁČ

Těsto:

200 ml mléka
1 kostka droždí
cca 2 lžičky cukru na kvásek
75 g másla
30 dkg polohrubé mouky ( v receptu bylo 35 dkg ),
já jsem zbytek nahradila špaldovou
špetka soli

Do vlažného mléka dáme cukr, přidáme droždí a zasypeme trochou mouky, aby se vytvořil kvásek.
Mouku prosejeme přes sítko, přidáme špetku soli, rozpuštěné máslo, zbytek mléka a jako poslední přidáme kvásek. Propracujeme a necháme v míse zakryté utěrkou kynout asi 20-30 minut.

Vykynuté těsto rozmačkáme prsty na pečící papír a dáme do menšího pekáčku já mám asi (  22x31 cm  ), a vytlačíme trochu okraje, aby nám netekla náplň.

Náplň:
10 dkg másla ( necháme při pokojové teplotě povolit )
2 lžíce vanilkového pudinkového prášku
2 vejce
25 dkg polotučného tvarohu
10 dkg moučkového cukru

Žloutky oddělíme od bílků. Z bílků vyšleháme pevný sníh. To samé uděláme s máslem, cukrem a pudinkovým práškem, do kterého přidáme žloutky. Potom vmícháme tvaroh a naposledy přidáme sníh. Náplň nalijeme na těsto a poklademe nakrájenými broskvemi, které jsme si spařili, vypeckovali a nakrájeli na půlměsíčky.

Dáme do trouby a pečeme na 175 stupňů asi 25-30 minut. Ale každá trouba peče jinak a já jsem pořád přidávala minuty takže si nejsem jistá, jak dlouho jsem toho chudáka vlastně pekla.

Po vychladnutí posypeme moučkovým cukrem.
Doufám, že jsem napsala všechny ingredience a na nic nezapomněla. Kdyby ano, tak se omlouvám, ale mám dnes opravdu den  BLBEC. A ne, do těsta se vejce nedává.

Měla bych jít žehlit, ale popravdě mám obavy co by se mi ještě mohlo stát.
Tak snad zítra.

všechny vás zdravím
vaše EvaLuna



Žádné komentáře:

Okomentovat