Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 12. června 2016

Jak jsem se ( ne ) utopila na TITANICU

všechny vás zdravím. Včera jsem byla s kamarádkami na výstavě věnované potopení nepotopitelné lodě: TITANICU. Výlet jsme plánovaly od února, ale znáte to, pořád se to jedné z nás nehodilo až včera konečně nastal den " D ". A tak jsme vyrazily směr matička PRAHA. A pořádně jsme si to užily !!!!

Příběh Titanicu mě fascinoval již dávno, dokonce jsem si o něm koupila knížku. Kde chudák nakonec skončila nemám zdání, ale možná, že když sáhnu do útrob knihovny, tak ji najdu. A také jsem samozřejmě viděla film TITANIC s Kate Winslet a Leonardem DiCapriem v hlavní roli. Ti tedy na výstavě nebyli. A nebo jsem je v tom přítmí přes velké množství lidí přehlédla. Stát se to samozřejmě mohlo.......



TITANIC byl zaoceánský parník patřící společnosti White Star Line. Ve své době šlo o největší osobní parník světa. Bohužel ztroskotal již na své první platbě v noci ze 14. na 15.4. 1912,  kdy se srazil s obrovským ledovcem. Loď, o které se říkalo, že je nepotopitelná klesla na dno Atlantiku za necelé tři hodiny od srážky. Zahynulo téměř 1.500 cestujících a členů posádky včetně kapitána.


A takhle nějak vypadala kajuta první třídy. No kdyby nebyla na Titanicu, líbila by se mi.




Kabelka asi nepatřila nikomu ze třetí třídy. Na to byla moc krásná, a je naprosto neuvěřitelné, že přežila tolik let pod vodou.




Kapitán Edward J. Smith. Měla to být jeho poslední plavba před odchodem do penze.
Bohužel opravdu byla.


 Každý návštěvník dostane u vstupu na výstavu lodní lístek se jménem pasažéra, který na lodi skutečně byl. Na konci výstavy si můžete podle seznamu zjistit, jestli jste přežili, utopili se nebo jste pohřešováni.
Já jsem měla štěstí. Přestože jsem cestovala jako pasažérka ve třetí třídě, přežila jsem.


Za kvalitu fotek se omlouvám, ale výstava je poněkud ponořena do tmy a použití blesku není dovolené. Ale dělala jsem co se dalo.

Pokud by někdo z vás chtěl výstavu navštívit, byla pro velký zájem prodloužena do 10. července.
A to je z mé plavby na Titanicu vše, užijte si krásnou neděli.
Všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Evi, děkuji za milou návštěvu na mém blogu. trochu jsem ti to tady omrkla, chodíš hodně do divadla, čteš, vaříš,... Tyhle věci mě taky baví, ráda přijdu znovu.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat