Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 18. dubna 2016

Závislost .........

Poslední dobou jsem si vypěstovala docela slušnou závislost na ARAŠÍDECH - nebo-li burských oříšcích. Nevím proč, najednou mi začaly chutnat, a protože si na nich smlsnou i mí chlapi, snažím se, aby byla doma pořád nějaká zásoba. Nejraději je kupuji v LIDLU, zatím jsem totiž neobjevila nikde lepší. A víte že arašídy nebo-li burské oříšky jsou plodem rostliny podzemnice olejná ?
A že arašídy nejsou ořechy, ale luštěnina ???




Co obsahují arašídy?
Voda, bílkoviny, tuk, sacharidy, vlákninu, železo, vápník, draslík, sodík, hořčík, fosfor, mangan, měď, selen, zinek, omega 3, omega 6 kyseliny, kyselina listová, kyselina pantotenová, vitaminy B a E

Účinky zdraví – arašídy
  • Podporují trávení
  • Podporují vyprazdňování
  • Zasytí na delší dobu
  • Normalizují hladinu cukru v krvi
  • Zabraňují chutím na sladké a vlčím hladem
  • Doplňují dobrý cholesterol do těla
  • Odstraňují špatný cholesterol z cév
  • Podporují růst svalové hmoty
  • Prevence rakoviny
  • Prevence kardiovaskulárních onemocnění
  • Prevence cukrovky
  • Prevence obezity
  • Udržují zdravý nervový systém
  • Zlepšují funkci mozku
  • Urychlují metabolismus
zdroj: google


Zřejmě si moje tělo žádá nějaký prvek v těchto oříšcích, nebo si tím nahrazuji chuť na sladké. Nevím. Nepátrám po tom. Hlavní je, že mi chutnají. Ale vzhledem k tomu, že mají opravdu vysokou nutriční hodnotu, odpočítám si vždy 10 - 15 kousků a na těch si potom pochutnávám. Mužská část rodiny tohle neřeší, prostě si je nasypou do misky a sní je všechny. Ne, že já bych to nezvládla, ale přeci jenom jsem se dala na hubnutí a nechci naše lektorky děsit mými stravovacími návyky celé tři měsíce.
A co vy ? Máte nějakou podobnou závislost ????

Přeji vám všem šťastné vykročení do nového pracovního týdne.
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna




3 komentáře:

  1. Tak arašídy jsou mým skoro nepřítelem :o). Sama sobě jsem si je zakázala z důvodů těch, že mi je po nich vždycky tak strašně zle a je jedno zda jsou solené, nesolené, nevyloupané - prostě mému tělu nějak vadí a to je ihned posílá pryč :o)).
    Zato kešu, pistácie - mňam.
    Krásné dny přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kešu miluji, ale pistácie mi vadí loupat. Ale každému co jeho jest.

      Vymazat
  2. Z arašídů neloupaných určitě netloustneš. Na výzkumech se zjistilo, že lidi dokonce o něco zhubli. Spíš bych si dával pozor na nadměrné dávky těch, které jsou loupané pražené - ty jsou totiž praženy na oleji (většinou palmovém).

    OdpovědětVymazat