Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 28. září 2015

Kynuté pondělí a sýrové housky

Přestože jsem tady již několikrát psala o tom jak nemám kynutá těsta zrovna moc v lásce tak dnešní den jsem se opravdu překonala. Všude kam jste se v kuchyni rozhlédli něco kynulo. V jedné misce knedlíky. No to je jasný když děláte k obědu segedínský guláš. Druhá mísa skrývala těsto na buchty. Nevím proč, ale dostala jsem na ně dnes strašnou chuť a musela jsem je prostě upéct. No a ve třetí míse kynulo těsto na sýrové housky, které jsem musela upéct k vajíčkové pomazánce, protože jsme doma neměli žádné pečivo. Takže dnešní den u mě proběhl v kynuté rozpracovanosti.
Ale všechno se uvařilo i upeklo, nic jsem nespálila, jenom na knížku na kterou si brousím zuby celý prodloužený víkend zase nedošlo.....
Tak snad někdy jindy. Tlačí mě čas, protože ji mám půjčenou a nechci ji mít u sebe moc dlouho.


Housky byly moje dnešní premiéra, ochutnala jsem je u známé a hned jsem si řekla o recept. Byly totiž výborné.

SÝROVÉ HOUSKY

2 hrnky pohankové mouky
2,5 hrnku hladké pšeničné mouky
2 lžičky soli
2  hrnky vody
kostička droždí

Mouky smícháme, osolíme a přidáme vzešlý kvásek ( do vlažné vody dáme lžičku cukru, zamícháme, aby se cukr rozpustil a přidáme rozdrobené droždí ). Propracujeme těsto a necháme na teplém místě kynout asi 3/4 hodiny. Potom těsto rozdělíme na malé kousky a vypracujeme bochánky. Posypeme sýrem a necháme ještě asi 10-15 minut kynout. A šup s nimi do předehřáté trouby ( cca 180 stupňů ) a upéct dozlatova.
Já jsem dnes pekla z polovičního množství, chtěla jsem je jen vyzkoušet.


 .



Buchty jsem ovšem pekla z celé dávky..... to se u nás musí. Plnila jsem je tvarohem do kterého jsem přidala asi 3 lžíce brusinkového džemu z IKEI. A musím říct, že dobrý, moc dobrý.

A tady půjčená knížka na kterou dnes nedošlo ( ani včera, ani předevčírem )
Jsem na ni docela zvědavá, recenze od známé na ni byly dobré.





Užívejte si pondělního večera
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna


1 komentář:

  1. S buchtama mi fakt děláš chutě .... ale když si představim, kolik pekáčů bych musela upéct, si nechám zajít chuť:-))) Stačí devět devět štrůdlů:-))

    OdpovědětVymazat